verhuis met minderjarig kind, vader niet akkoord

Mei
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

verhuis met minderjarig kind, vader niet akkoord

#1 , 25 mei 2016 14:59

Hallo,

Binnenkort verhuis ik. Mijn ex en ik hebben samen een kind.

wij zijn nooit getrouwd geweest of hebben nooit officieel samengewoond. Ons kind is bij mij ingeschreven.
Nuga ik verhuizen, maar mijn ex gaat niet akkoord, hij wil dat ons kind bij hem komt wonen.

kan hij dit zo maar eisen(aangezien we nooit getrouwd geweeest zijn of officieel hebben samengewoond) en wat dien ik te ondernemen

Mvg

nd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sperwer87

#2 , 25 mei 2016 15:07

Naar waar ga je verhuizen?

Mei
Topic Starter

#3 , 25 mei 2016 15:12

Van antwerpen naar oost-vlaanderen

Reclame

mava105

#4 , 25 mei 2016 16:01

Heeft hij het kind erkend? Betaald hij alimentatie? Indien niet heeft hij geen poot om op te staan.

Mei
Topic Starter

#5 , 25 mei 2016 16:07

Hij heeft het kind wel erkend, en betaalt geen alimentatie

Adriana

#6 , 28 mei 2016 13:41

Is er een vonnis? Indien geen vonnis, mag je wonen waar je wilt en heb je zijn toestemming niet nodig.

duma

#7 , 30 mei 2016 18:35

Kanttekening:
Je bent als Belg steeds vrij om te gaan en te staan waar je wil. Niemand, zelfs geen vonnis kan je een verplichte domicilie opleggen.
ECHTER: Als jij zo'n eind gaat verhuizen en daardoor de omgangsregeling met de andere ouder bemoeilijk en de andere ouder dit aankaart bij de rechtbank, is er een reële kans dat de rechter zal oordelen dat uw eenzijdige beslissing het contact tussen kind en andere ouder bemoeilijkt. Indien de andere ouder vraagt om de omgangsregeling te veranderen, kan het heel goed zijn dat de rechter daar op ingaat. Tegenwoordig is men van mening dat hij wie de last veroorzaakt er ook voor moet opdraaien (dat kan ook in andere vormen, zoals bv: vervoer heen en weer doen)

Welke omgangsregeling was er nu?

Terug naar “Andere”