Hallo allen,
Door mijn gebrekkige kennis van legale zaken weet ik ook niet zeker onder welk 'onderwerp' dit verhaal het beste past. Maar sinds het een consument (ik) en een verkoper (rijschool die een dienst aanbiedt) betreft leek het me hier wel te passen.
Bij rijscholen kun je meestal pakketten kopen, van 20, 10, 15 etc lessen, met theorie, zonder etc.
Nou heb ik ooit een pakket gekocht met 20 lessen, 1 praktijk examen en "gratis" herexamen TWV 200euro (waar je eigenlijk voor betaald in het pakket). Ik heb 20 lessen gehad, 1 praktijk examen, maar geen herexamen. Verder krijg je ook altijd een "gratis" les, als je een leerling aan zijn rijschool introduceert TWV 240 euro.
Mijn rijschool instructeur besloot zonder waarschuwing zijn rijschool te sluiten, haalde zijn website van het internet en is nergens meer bereikbaar.
Tijdens een van de weinige keren dat ik wat van hem te horen heb gekregen beweerde hij mij niks verschuldigd te zijn.
Hopelijk snappen jullie het als ik nog voel dat hij mij minstens 200 euro zoniet 240 verschuldigd is. Ik heb facturen ( zoals elke leerling van zijn rijschool). Ook weet ik dat er andere leerlingen zijn die een minder ingewikkelde situatie hebben ( ipv mijn gratis of niet gratis) die ook nog honderden euros van hem krijgen. Als je dit doet met het grote aantal leerlingen dat hij had gaat dit om duizenden euros die hij van middelbare scholieren en studenten heeft "afgepakt".
Mijn vraag aan jullie is, wat zijn legaal mijn mogelijkheden? Dit gaat om een vorm van oplichterij en zijn eigen papierwerk spreekt hem tegen. Zelfs dacht ik er aan om leerlingen bij elkaar proberen te krijgen om gezamenlijk een aangifte bij de politie in te dienen omdat het dan ipv om 200 om misschien wel 4000 of 5000 euro gaat.
Bedankt voor u geduld, en alvast bedankt voor u advies