#4 , 25 mei 2016 16:55
Zij dienen dit te bewijzen. Als ze het via de gewone post gedaan hebben, en jij als huurder beweert dat je het nooit ontvangen hebben, kunnen ze hier niets tegen doen. Hooguit nogmaals de indexatie opsturen, en de laatste 3 maanden erbij eisen (wat ik dit geval dus zou neerkomen dat je recht hebt op 4 maanden indexatie terug).
Nog 1 iets: bij een domiciliëring kun jij het bedrag niet aanpassen. De ontvanger kiest hoeveel deze wilt krijgen van jou.
Daarom hou ik er persoonlijk niet van om dit veel toe te laten, enkel maar als ik wettelijk niet anders kan (bv. verzekeringen). Voor hetzelfde geld nemen ze volgende maand 100 euro extra, en moet jij veel moeite doen om die terug te eisen. Dan liever een doorlopende opdracht die je zelf kunt controleren.
Maar dus: als jij zegt dat je nooit schriftelijk op de hoogte gebracht bent, kun je verschillende zaken doen:
1. Je laat het zo, je bespaart je veel tijd en moeite hiermee.
2. Je gaat ertegen in, je stuurt ze een aangetekend schrijven waarmee je protesteert tegen het feit dat je nooit een indexatie gekregen hebt, en opgemerkt hebt dat ze meer geld aftrekken. Hierin eis je ook de 7 maanden indexatie terug.
Als zij dan toch indexatie willen, moeten ze het nogmaals opsturen naar je, en kunnen ze daarna 3 maanden terug opeisen.
Als ze hier niet op ingaan, is de stap hierna rechtbank, waarbij ze voor de rechter mogen bewijzen dat ze die brief gestuurd hebben (kunnen ze niet, mits niet aangetekend).