VZW ontdekkingsrijzen

Zien5906
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

VZW ontdekkingsrijzen

#1 , 20 mei 2016 12:05

In februari 2016 was mijn relatie beëindigd en was ik alleenstaande. Ik viel in een zwart gat en dacht niet bij de pakken te blijven zitten en wou contacten opbouwen. Zo kwam in bij de site Ontdekkingrijzen voor Alleenstaanden terecht. Dat leek mij een goede organisatie omdat het vooral met activiteiten te maken had in verschillende provincies. Ik wou mijn lid maken maar op de site stond geen prijs. Je moest je gegevens invullen en zij zouden je dan contacteren. De week erop kreeg ik telefoon dat iemand eens zou langskomen. Ik vond dat eerst een beetje raar maar soit, afspraak gemaakt. Een lieve dame kwam langs met informatie. Ze luisterde naar mijn verhaal en had alle begrip. Ze stelde wel héél persoonlijke vragen.
Op het einde van het bezoek kwam ze met het bedrag van het lidgeld. Je moest direct lid worden voor een gans jaar ofwel in 3 maal te betalen ofwel in 1 maal. Het was 395 euro als je het in één keer betaalde. Ik verkoos die optie maar kreeg nog 1 maand respons voor te betalen.Ik kreeg een overschrijving. Ik moest ook papieren tekenen ( een soort contract) Alhoewel ik geen dubbel kreeg.
Ik mocht ook al aan de activiteiten deel nemen, dat heb ik niet gedaan. Wat is er nu gebeurd? In de volgende weken leerde ik iemand kennen, het is pril maar ik wil het een kans geven en heb geen zin meer om lid te worden. Ik schreef een mail wel 14 dagen na het bezoek van de dame met de vermelding dat ik afstapte van het lidmaatschap. Ik kreeg geen antwoord en dacht dat de kous daarmee af was.
Nu vorige week kreeg ik een brief met de melding dat ik nog niet betaald heb. Of het een vergetelijkheid is en dat ze begrip hebben, dat ik dat ook in de eerste dagen moet in orde maken.
Je kan ze alleen contacteren per mail, niet per telefoon.
Ik mailde met mijn verhaal en dat ik ook een opzegmail gestuurd heb.
Het antwoord is dat ik mij moet houden aan het zogezegde contract en dat ik verplicht ben om het bedrag te betalen.
Het zou gek zijn dat ik 395 euro betaal waarvoor ik niets deelgenomen heb of zal deelnemen.
Mijn vraag is, ben ik verplicht van dat te betalen en wat als ik het niet doe?
Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Weo
Juridisch actief: Ja

#2 , 20 mei 2016 14:11

Lijkt me op het eerste zicht een overeenkomst buiten verkoopruimten of buiten de gebruikelijke plaats van beroepsuitoefening gesloten. Daarop zijn strengere regels van toepassing. Zo heb je onder meer een herroepingstermijn van 14 kalenderdagen. Er moet ook een kopie van de overeenkomst voorzien worden.

http://economie.fgov.be/nl/onderneminge ... z79_L786bs

Reclame

Terug naar “Andere”