Bvba wettelijk??

simonne33
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Bvba wettelijk??

#1 , 19 mei 2016 11:45

2 jaar geleden zijn ik en mijn ex een bvba opgestart. Daar we uiteen gingen ben ik nog eventjes aandeelhouder gebleven daar de situatie tussen ons onhoudbaar werd heb ik mijn ontslag ingediend en aangetekend verzonden.dit was op 31 maart 2015. Nu probeer ik een uitkering aan te vragen waarop ik stuit op een probleem niemand kan mij helpen omdat ik nog steeds ZELFSTANDIG ben. Mijn ex heeft dit nog steeds niet doorgegeven. Is dit wettelijk en wat kan ik daaraan doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 mei 2016 12:29

Ik veronderstel dat je nog zaakvoerder bent, je zal dit eerst moeten publiceren in het staatsblad, met een aangetekende zending naar je ex lost men dit niet op !
Dus eerst een bijzondere algemene vergadering samen roepen, je ontslag geven, en dan dit in het staatsblad publiceren !
Dit kan in orde komen op een paar dagen, maar dan zal je zelf wel het moeten doen, en je ex moet het tekenen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

dako

#3 , 20 mei 2016 10:46

Ook te bekijken welke uitkering natuurlijk.

VB werkloosheidsuitkering heb je mogelijks geen recht...

http://www.ikbenzelfstandige.be/sociaal ... rkloosheid

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”