Verhuurder eist vergoeding schilderen bij einde contract

thh
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Verhuurder eist vergoeding schilderen bij einde contract

#1 , 16 mei 2016 15:30

Ik ben mij momenteel aan het verdiepen in een huurcontract, het ziet er verder prima uit, ik heb echter een clausule waar ik mijn twijfels bij heb. Ik vindt het volgende: "Na onderbreking van het contract wordt er 1000€ betaald om het huis opnieuw te schilderen". Ik heb dit nog nooit eerder gezien en vraag mij dan ook af, is dit normaal/legaal? Bepaald de staat van het huis niet of opnieuw schilderen wel/niet nodig is om de oorspronkelijke staat te herstellen?

MVG
Tom

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 16 mei 2016 16:23

Dat is een onwettige clausule die niet afdwingbaar is, dit mag je als ongeschreven beschouwen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105

#3 , 16 mei 2016 16:40

Buitenschilderwerken zijn ALTIJD voor de verhuurder. Binnenschilderwerken ook, tenzij er schade is aangericht door de huurder. Binnenschilderwerken worden normaal afgeschreven op 9 jaar. Dus om de 9 jaar zou de verhuurder zelf moeten schilderes. Vraagt hij dit eerder zonder dat er schade is, is dit illegaal.

Reclame

vv-ke

#4 , 17 mei 2016 10:33

hallo mijn vriend zit met hetzelfde probleem. Alleen staat er dat het appartement terug moet herschilderd en/of behangen moet worden. Mijn vriend had het huurcontract wel getekend.
Nu maandag komt er een verzoeningsprocedure.

sloeberken

#5 , 17 mei 2016 10:49

Die clausules zijn onwettig, voor huurschade is enkel een plaatsbeschrijving geldig. Zeker er niet mee akkoord gaan.
Of dit getekend is of niet, word beschouwd als niet geschreven.

thh
Topic Starter

#6 , 17 mei 2016 13:42

Allemaal super om te weten, bedankt. Ik zal de verzoeningsprocedure vermijden en verwijdering van deze clausule aanvragen.

mava105

#7 , 17 mei 2016 15:43

Kans zit er natuurlijk in dat je dan niet meer kan huren.

sloeberken

#8 , 17 mei 2016 15:47

Allemaal super om te weten, bedankt. Ik zal de verzoeningsprocedure vermijden en verwijdering van deze clausule aanvragen.
Dat is niet nodig, ze heeft toch geen enkele waarde.

sloeberken

#9 , 17 mei 2016 15:48

hallo mijn vriend zit met hetzelfde probleem. Alleen staat er dat het appartement terug moet herschilderd en/of behangen moet worden. Mijn vriend had het huurcontract wel getekend.
Best zelf een tropic opstarten anders word het hier onduidelijk waar op geantwoord word.

vv-ke

#10 , 18 mei 2016 13:43

Best zelf een tropic opstarten anders word het hier onduidelijk waar op geantwoord word.
Mijn excuses was niet mijn bedoeling om verwarring te veroorzaken. Er is al een apart topic :-)

Terug naar “Huren”