pakket gekocht in de winkel om cadeau te geven nu blijkt dat er teveel in zat

Henny
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

pakket gekocht in de winkel om cadeau te geven nu blijkt dat er teveel in zat

#1 , 09 mei 2016 21:58

ik kocht een week geleden een pakket dat ik al een maand ervoor had besteld.

In de winkel krijg ik een aantal kartonnen dozen die betaal ik netjes.
Ik verpak ze want zijn als cadeau bedoelt zonder ze open te maken.

Ik doe ze cadeau maar we zijn met meerdere personen worden aan de kant gezet bij de rest dus niet geopend.

Nu krijg ik hier een email van de winkel een week later en die verteld Me dat in 1 van de dozen het artikel dubbel zat hun fout ze hadden het pas gemerkt toen ik net vertrok :shock: Laat mij nu pas iets weten Kon dat ook direct gedaan hebben!
Want heb net de ontvanger van het cadeau gebeld maar hij beweerd dat dit artikel er niet dubbel in zat!

Nu ik laat weten aan de winkelier dat ik het niet dubbel heb gekregen. krijg ik hier een heel boze mail en bedreigd Me nu dat dit hetzelfde is als diefstal en ik het morgen moet terugbrengen anders wordt ik voor diefstal vervolgd!
Hij Kan ook wat aan zijn beleefdheid doen trouwens is nergens voor nodig zo reageren.
dit gaat over een apparaat van 100€ ik heb echt geen zin dit in een andere winkel te gaan kopen en naar daar te brengen.

Nu vraag ik Me echt af wat ik moet doen? Want ik heb niks verkeerd gedaan toch!

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 mei 2016 22:00

U hebt idd niks verkeerd gedaan. Men zal moeten bewijzen dat u het dubbel gekregen heeft, wat in de praktijk onmogelijk is. En dan nog zou men enkel kunnen terugvragen wat u per ongeluk teveel kreeg, u zou niks moeten betalen.

LeenW

#3 , 09 mei 2016 22:56

Vraag hen inderdaad te bewijzen dat er 2 artikels in de doos zaten en zolang ze dat niet te kunnen doen u gerust te laten. Zo niet zal u klacht indienen wegens belaging.

Reclame

Henny
Topic Starter

#4 , 09 mei 2016 23:43

Alvast bedankt voor de reacties ik zal dit zoals leenW vermeldt vragen om het eerst te bewijzen en mij intussen gerust te laten.

Want was al de hele avond ongemakkelijk :( En wat schrik om morgen de politie op bezoek te krijgen die me van diefstal zou beschuldigen.

Mvg H

Franciscus

#5 , 10 mei 2016 00:38

Gezien er geen diefstal is gepleegd ...geen kwaadwilligheid en u hebt de doos overhandigd gekregen dus al zeker geen diefstal.
Afpersing ook niet gezien u niet met een wapen gedreigd hebt.
Die elementen zijn de basiselementen voor die misdrijven.

Een officier van politie zal daar dus geen PV voor laten opstellen.

Op zijn hoogste een burgerlijk geschil.

giserke

#6 , 10 mei 2016 01:35

1 mail terug waarbij U vriendelijk om de bewijzen vraagt waarvoor ze claimen.
En een volgende mail als ze niet echt vriendelijk terug mailen, dat U geen contact wenst met hen zonder bewijzen, en dat U juridische stappen op basis van belaging en laster en eerroof niet uit de weg zult gaan.

Ik vermoed dat ze al wat voorzichtiger te werk zullen gaan.

Henny
Topic Starter

#7 , 11 mei 2016 21:47

Heb een mail terug gekregen dat hun leverancier wel degelijk x aantal toestellen geleverd heeft en er nu 1 ontbreekt. Ook dat ik op hun camera's te zien ben aan de kassa en een kartonnen doos ontvang en niet een toestel verpakking dus dat er in die doos 2 toestellen zouden hebben gezeten.

Ik kan het niet geloven mijn vrienden gaan niet liegen over zoiets ken ze al bijna 20 jaar en komen niets tekort. er waren zeker geen 2 toestellen in die doos.

Nu vraag ik Me af of een gesloten doos dicht getapet in feite wel bewijs materiaal is.

Ik stuurde alvast terug dat ik wil gerust gelaten worden want heb enkel een bestelling gedaan deze in ontvangst genomen betaald daarna verpakt in cadeau papier en cadeau gedaan. En als ze mij blijven lastig vallen ik juridische stappen op basis van belaging en laster en eerroof niet uit de weg zal gaan.

Mvg Henny

WP002

#8 , 12 mei 2016 20:14

Volgens mij is het heel simpel: de firma kan NIET bewijzen dar u een exemplaar teveel heeft ontvangen. Uit de videobeelden blijkt dit ook niet. Een dure les... voor de firma dan, u valt niets te verwijten. Als ze een procedure tegen u aanspannen, zullen ze met bewijzen op de proppen moeten komen.

Terug naar “Consumenten Koop”