verzoek ambtshalve ontheffing

Kleintje86
Topic Starter

verzoek ambtshalve ontheffing

#1 , 12 mei 2016 11:10

Goedemiddag,

iemand enig idee hoe lang je op een antwoord moet wachten wanneer je een verzoekschrift tot ambtshalve ontheffing hebt ingediend?
Wij hebben dit op 15/02 verzonden en op 17/02 hadden we een bevestiging van ontvangst in de bus.
We zijn nu weer 3 maanden later en hebben niets meer gehoord hierover.
Wat is een normale termijn hierin waarop je antwoord mag verwachten? Ik persoonlijk vind 3 maanden toch al wel de moeite, maar het is misschien wel normaal.

groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Billybob

#2 , 12 mei 2016 13:00

Is uw verzoek (brief) verzonden naar:

- de gewestelijke directie

of

- de controle dienst

?

Kleintje86
Topic Starter

#3 , 12 mei 2016 13:03

gewestelijke directie

Reclame

Billybob

#4 , 12 mei 2016 13:07

Het is normaal dat dat een tijdje kan duren.

Stuur eens een vriendelijk mailke naar de dossierbeheerder en vraag er eens achter. Normaal gezien wordt er binnen max. 6 maanden een beslissing genomen.

Kleintje86
Topic Starter

#5 , 12 mei 2016 13:16

dan zal ik nog wel even geduld uitoefenen :) !
Ik ben nogal ongeduldig wat dit betreft omdat het toch over een redelijk som gaat. Begrijp alleen niet goed waarom dat bij die mensen altijd zo schandalig lang moet duren, je stuurt je verzoek en alle bewijsstukken om dit te staven mee en dan nog duurt dat maanden.

Billybob

#6 , 12 mei 2016 13:23

In het vervolg als ge nog eens zoiets voorhebt:

alvorens bezwaarschriften en dergelijke in te dienen: neem via telefoon of mail contact op met uw controledienst.

Eenvoudige dingen worden via de controledienst snel rechtgezet.

Kleintje86
Topic Starter

#7 , 12 mei 2016 13:35

Dat heb ik gedaan hoor. Een hoop op en af getelefoneer en gemail... kregen we van onze dossierbeheerder daar een "ja daar heb ik geen bevoegdheid voor, maar ik verbind u even door met mijn baas want die kan/mag die beslissing wel nemen", om dan vervolgens ook van die mevrouw een "oei, nee daar mag ik niet over beslissen, dan moet u een verzoek tot ambtshalve ontheffing indienen" te krijgen.
Zo gezegd, zo gedaan...

Kleintje86
Topic Starter

#8 , 12 mei 2016 13:38

wat ik echter nooit goed heb begrepen... Bij mijn weten zijn ook zij verplicht zelf fouten die zij vaststellen uit zichzelf recht te zetten, ookal is het in het voordeel van de belastingsplichtige.
Ik heb dan contact met die van de controledienst, waarop die mevrouw doodleuk antwoordt "ah nee, het klopt niet, ik zie dat hier ook in mijn systeem en vond het al raar dat meneer het voordeel niet heeft ontvangen"

Billybob

#9 , 12 mei 2016 13:40

Waar gaat het eigenlijk over?

Kleintje86
Topic Starter

#10 , 12 mei 2016 13:42

zie privé :)

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”