Lekkend nieuw plat dak... wie verantwoordelijk stellen...

JMPJ
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Lekkend nieuw plat dak... wie verantwoordelijk stellen...

#1 , 10 mei 2016 15:32

Hallo,

ik zoek even raad zodat ik wat beter kan ageren en anticiperen.
Nu net 2 jaar geleden heb ik op de garage een nieuw plat dak laten leggen omdat het oude dak lekken vertoonde en er balken rot waren.
Nu blijkt het dak weer te lekken. Ik merkte dit enkele weken geleden (nog voor het verstrijken van 2 jaar).
Echter uit de contractuele bepaling begrijp ik niet wat wel en niet gedekt is onder welke termijn.

Daarbij komt ook dat toen het dak gelegd was, de aannemer me aanwees dat hij verkeerde randprofielen heeft gebruikt (te dicht bij de muur) en vroeg me of ik dit aanvaardde. Ik ben niet onderlegd in dit gegeven dus gezien het goede werk en uit vertrouwen had ik 'ok' gezegd. Maar nu hoor ik van andere mensen dat dit inderdaad verkeerde profielen zijn en dat de aannemer deze niet had mogen leggen , en zelf had moeten aanpassen.

Het zou handig zijn mocht ik bijlagen kunnen meesturen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 mei 2016 15:59

Op een nieuw dak heb je zo wie zo 10 jaar waarborg, en al zeker op doorlekken (wat ook de oorzaak moge wezen).
Stuur aannemer een aangetekend schijven en breng hem van de lekken op de hoogte.

Reclame

Terug naar “Aanneming”