Bij onze kinderopvang dient er reeds na 5 dagen betaalt te worden...Want eerlijk gezegd: opvangfacturen die binnen de 7 dagen betaald moeten zijn? en dan meteen een eerste verwittiging waar al kosten bij komen? Dat lijkt me wel héél streng....
Klopt idd. langs geen kanten, en vind dit zelfs een wereldvreemde redenering vermits het al decennia geweten is dat een overschrijving zelfs digitaal of whatever langer dan 1 werkdag duurt als het om andere banken gaat. Enkel indien men een overschrijving doet binnen dezelfde bank kan het zelfs op dezelfde dag op het andere rekeningnummer verschijnen. En wat in 's hemelsnaam is een "grootbank".Dit klopt niet. Indien verschillende banken kan daar gerust een dag of drie opzitten.ze zijn betaald met een grootbank naar een grootbank, dus max 1 dag.
Dat helpt gewoonlijk heel weinig, omdat zo'n herinneringen meestal automatisch gebeuren en je die niet kunt tegenhouden eens die procedure aan het lopen is. Je kan gewoonlijk wel enkele malen (dat aantal keren word ook nauwkeurig bijgehouden) verzoeken om geen interesten/nalatigheidskosten aan te rekenen, nadat je ze eerst betaald hebt. Lukt dat nog zal je die kosten bij een volgende betaling gecrediteerd krijgen.Bij laattijdige betaling van facturen neem ik steeds contact op met de desbetreffende facturatiedienst om te melden dat mijn betaling eraan komt. Zo ben ik al vaak 'boetes' ontlopen.