Hallo,
Ik heb een vraag over een oude afbetaling en hopelijk kunnen jullie me hierbij adviseren.
Dit is de situatie:
In 2005/2006, ik weet de juiste datum niet meer, heb ik een auto aangeschaft en gefinancieerd via PSA Finance. Een goed bedrijf hoor.
Na de maandelijkse aflossingen te hebben voldaan, heb ik nooit iets meer gehoord van PSA Finance. Althans, ik dacht dat ik alle maandelijkse aflossingen had voldaan. Tot ik zopas een brief van een incassobedrijf in mijn bus vond.
In april 2010 ben ik naar het buitenland vertrokken, maar tot 2010 heb ik altijd in België gewoond en nooit een brief ontvangen van een incassobedrijf of PSA Finance.
Nu woon ik in Bulgarije en krijg een brief binnen van een Belgisch incassobedrijf, dat claimt dat ik nog een openstaande schuld heb bij PSA Finance.
Ik heb het incassobedrijf gecontacteerd, waarbij ik om meer uitleg vroeg over deze schuld en ze antwoordden dit:
.FINANCEMENT ****** PEUGEOT ***
2.592,41 €
Interesten
0,00 €
Interesten voor achterstal berekend tot 31/03/2016
1.462,33 €
Kosten voor achterstal
275,29 €
Gerechtskosten
0,00 €
Lijst der gedane stortingen:
Totaal:
4.330,03 €
Totaal stortingen:
0,00 €
Verschuldigd saldo:
4.330,03 €
Wij wensen er U goede ontvangst van en wachten BINNEN DE 8 VOLGENDE DAGEN TEN LAATSTE VAN DE DATUM VAN ONTVANGST VAN HUIDIGE BRIEF, ofwel op de regeling van deze zaak, ofwel op uw voorstel tot bekomen van redelijke betalingstermijnen.
Nu zijn mijn vragen:
1/ Is deze claim nog rechtsgeldig en / of hoe kan ik dit laten testen?
2/ Is de interest nog geldig, als deze claim al rechtsgeldig is natuurlijk. Had ergens gelezen dat interesten na 5 jaar vervallen.
3/ Iemand een tip?