Werk totaal verschillend van arbeidsovereenkomst

denlowie
Juridisch actief: Nee

Re: Werk totaal verschillend van arbeidsovereenkomst

#16 , 27 apr 2016 19:38

Alweer sluiten we dus af dat de waarde van een arbeidsovereenkomst 0.0 is.
Dit ziet u totaal fout, loon en loonvoorwaarden daar word voor onderhandelt, en niet zoals u denk dat men u dit of dat moet betalen, het eerste wat je moet doen is onderhandelen met je werkgever om een beter loon te krijgen en niet wachten en zien of de wet zegt ik moet zoveel hebben, de loon barema's zij strikte minimum lonen in een bepaalde sector, en maximum lonen die bestaan niet, en sorry hoor maar ik had vroeger altijd een pak meer dan mijn minimumloon hoor, en dit was in zeer kleine bedrijven 2 a 3 werknemers !
toen ik zelfstandig was werden mijn werknemers ook nooit met het zelfde loon betaalt , maar loon naar werk, en dit kon 40% verschil hebben !

Dus eerst onderhandelen met je werkgever !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
TJ1
Topic Starter

#17 , 28 apr 2016 06:58

Ik denk dat je het niet zo goed begrijpt Lowie. Jij denkt dat er nog geen gesprekken zijn geweest ivm het loon? Vanwaar haalt u dat? Het is al verscheidene keren aan bod gekomen met als antwoord : 'geen sprake' van. Dit terwijl mensen steeds tevreden zijn van mijn werk en ik elke dag opnieuw overuren doe. Weer eens het verhaaltje opnieuw proberen uitleggen. Een werkgever werft iemand aan als tuinaanlegger, die dus instaat enkel voor tuinaanleg (zo contractueel vastgelegd), en dit gekoppeld aan een bepaald loon. Na 2 jaar verschillende keren gehad over loonsverhoging aangezien het werk totaal niet overeenkomt met wat in het contract vermeld staat. Als er dan steeds wordt gezegd dat een loonsverhoging zeker niet aan de orde is en ook niet moet verwacht worden, dit terwijl de werken die uitgevoerd worden in de bouwsector veel meer betaald worden met veel meer voordelen nota bene. Dus ik moet maar gewoon alles blijven slikken terwijl ik gesolliciteerd had voor tuinaanlegger maar ingezet wordt in de bouw? Maw de waarde van de arbeidsomschrijving in mijn contract is dus 0.0, want zelfs al teken ik als tuinarbeider, ik kan tewerkgesteld worden als schrijnwerker/metser/ en nog zoveel meer zonder enig probleem voor de werkgever. Om dan te zeggen dat de zaak simpel is: "zoek ander werk", dat vind ik wel heel kort door de bocht. Maar goed volop solliciteren dus en hopen dat ik in de bouw niet het werk van een chemicus moet doen :D

de reden

#18 , 28 apr 2016 12:45

Alweer sluiten we dus af dat de waarde van een arbeidsovereenkomst 0.0 is.
je hebt ook nog artikel 1134 van 21 maart 1804.

wat u kan doen heeft jpv u reeds meegedeeld als u dit advies niet wilt opvolgen is dit uw keuze
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

JPV

#19 , 28 apr 2016 13:01

Gisteren eens gaan luisteren bij mensen die de rechten van arbeiders wat kennen (lees vakbond). Daar hebben ze me te kennen gegeven dat je werk voor meer dan 90% "anders" moet zijn dan hetgene op je arbeidscontract werd vastgelegd. Maw kan je een perentrekker aannemen met een perentrekkerscontract van 5€/uur om hem dan in de bouw taken te laten uitvoeren die normaal verloond worden aan 15.5€uur. De waarde van een arbeidscontract met jobomschrijving is hiermee dus ook duidelijk 0.0 :) Ander werk zoeken is de boodschap dus :) !
klopt niet. Ik vermoed dat de vakbond het ook omgekeerd zal gezegd hebben, behalve voor tijdelijke veranderingen.

En ik ken de rechten van arbeiders wel wat (toch zeker volgens wat jij als criteria gebruikt ;)). Iemand met een perentrekkerscontract kan overigens niet in de bouw werken. Dat heeft andere redenen.

TJ1
Topic Starter

#20 , 28 apr 2016 13:41

Nochtans 2x opnieuw gevraagd of het wel degelijk 90% ander werk hoeft te zijn met wat overeengekomen is. En wel degelijk de bevestiging gehoord van een van de kantoormanagers. Geen idee wat ik dan nog zou moeten antwoorden bij de vakbond aangezien zij toch op de hoogte zouden moeten zijn en ikzelf geen idee heb hoe ik er anders zou moeten aan beginnen. Een nieuw gesprek met de werkgever lijkt hopeloos te zijn (zoals de voorgaande), en ik heb vooral geen zin in een maandenlange strijd. Nu volop solliciteren :D ! Alvast bedankt voor de hulp :)

JPV

#21 , 28 apr 2016 13:44

inspectie erop zetten en het duurt geen maanden meer, verre van.

TJ1
Topic Starter

#22 , 28 apr 2016 14:22

Zal daarover eens informeren. Is dit een inspectie via de vakbond of hoe gaat dit dan juist in z'n werk?

JPV

#23 , 28 apr 2016 14:57

via vakbond of zelf rechtstreeks (zal zelfs via de RSZ-inspectie kunnen in dit geval)

de reden

#24 , 28 apr 2016 17:40

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Andere”