Beste,
Ik heb enkele jaren een appartement gehuurd in het Antwerpse, en ben sinds anderhalve maand naar een nieuw appartement verhuisd.
Het appartement heb ik in deftige staat achtergelaten, de experte is komen kijken bij de sleuteloverdracht en heeft in de plaatsbeschrijving gezet dat alles in orde was en mij gezegd dat ik mijn borg volledig zou terugkrijgen.
Ondertussen heb ik de borg nog niet mogen ontvangen, en gisteren krijg ik plots een brief van het immokantoor in mijn brievenbus.
De nieuwe huurder heeft naar hen een mail gestuurd om te klagen dat het appartement in slechte staat is opgeleverd, hij heeft de muren opnieuw moeten schilderen, er zou cement ontbreken in de groeven van de vloer, enz...
Hij vraagt aan het immokantoor hiervoor een vergoeding van 220 euro exclusief btw.
De immo wil dit nu naar mij doorverrekenen, en stelt dat ik 320 euro van mijn huurborg zou moeten betalen aan de nieuwe huurder.
Om het nog gekker te maken, willen ze zelfs dat mijn interest van de laatste 3 jaar op mijn borg (bedraagt 22 euro) ook aan de nieuwe huurder zou moeten betaald worden.
In mijn ogen is dit toch te gek voor woorden?
Ik ga niet handtekenen dat ik hiermee akkoord ga en ik wil dit ook aanvechten indien dit nodig blijkt te zijn.
Wat zijn jullie meningen hieromtrent? Dit zijn toch zeer louche praktijken in mijn ogen?
Alvast veel dank voor jullie feedback!