aanpassing uurrooster door eenzijdige vraag collega

Chrisr
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

aanpassing uurrooster door eenzijdige vraag collega

#1 , 26 apr 2016 17:40

ik werk op vrijdag van 7u-11u, maar nu heeft een collega aan mijn ploegbaas gevraagd om de voormiddag te mogen werken en daardoor wordt ik verplicht de namiddag te doen. Kan dit zomaar om mijn uurrooster te veranderen op vraag van een collega, zonder enig overleg?

mijn arbeidscontract vermeld een flexibel uurrooster van 20uur maar ik werk nu al jaren van 7u-11u. Plots zou ik nu op vrijdag van 13u-17u moeten werken enkel en alleen omdat dit mijn collega beter uitkomt. Mijn collega heeft dit allemaal achter mijn rug met mijn baas geregeld en ik ben door mijn collega ingelicht met een sms. is dit zomaar mogelijk en wettelijk?

alvast bedankt voor alle hulp en advies!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 26 apr 2016 21:05

dat kan niet zomaar.

Staat er echter niks over de tewerkstelling van 7-11?

Chrisr
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 apr 2016 08:33

over de tewerkstelling qua uren staat er niets in men contract, als het voor het werk zou zijn dan kan ik dat nog snappen, omdat een collega zijn uren wil aanpassen totaal niet...

als mijn baas dit aan mij meedeelt, kan ik dit dan gewoon weigeren?

Reclame

JPV

#4 , 27 apr 2016 08:55

is iets te ingewikkeld om via dit forum te bekijken, best even naar een vakbond gaan hiervoor.

Terug naar “Andere”