Trouwringen 'gestolen' bij juwelker .. Wat nu ?

Alexandra-Rhea
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Trouwringen 'gestolen' bij juwelker .. Wat nu ?

#1 , 14 apr 2016 23:11

Mijn man en ik hebben 8 dagen na onze trouw onze trouwringen moeten binnen doen.. Zijn ring moest verkleind worden, de mijne was al fameus beschadigd, terwijl ik geen zwaar handenarbeid heb verricht in die 8 dagen.

Na heel wat boe en ba (zijnde 15-20 minuten discussiëren of deze schade al dan niet normaal was), gingen ze de ringen opsturen naar hun atelier.

Dit was 3 weken geleden. De levertermijn werd steeds opgeschoven. Oorspronkelijk ging het een kleine week duren. Steeds 'stomme' excuses waarom het weer werd verschoven. Vandaag had ik de ringen normaal mogen gaan halen. Ik heb deze ochtend nog gebeld, en de heer aan de telefoon verzekerde me dat de ringen diezelfde namiddag gingen geleverd worden.

Amper een uur later word ik door een vrouw van de juwelier gebeld. Zij beweert dat er een overval was gepleegd een paar dagen geleden, en dat onze trouwringen dus gestolen waren.
Ik vroeg haar hoe het komt dat ik diezelfde dag nog werd verzekerd dat de ringen onderweg waren, en dat ze een uur later gestolen blijken te zijn. Hier kon ze me geen antwoord op geven.

Aan de telefoon zei de mevrouw me dat ze de ringen opnieuw gingen maken, en dat dit ongeveer 2 weken ging duren. Als geste van hun naar ons toe, moeten we niets betalen....

Nu ik terug denk, klopt dit verhaal niet 100%, en ben ik meer dan ontevreden van hun service. Ik zou graag gewoon mijn geld terug krijgen, zodat ik ergens anders de ringen kan bestellen. Is dit mogelijk denken jullie ?

Dank bij voorbaat.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 apr 2016 09:45

Ik denk niet dat dit mogelijk is. Je moet de juwelier de kans geven zijn fout te herstellen en jullie dus de trouwringen te leveren.

Mogelijk kan je wel een "emotionele schadevergoeding" vragen, omdat jullie originele trouwringen, met mogelijk een emotionele waarde, verloren gegaan zijn bij de juwelier terwijl hij deze in bewaring had. Als de overval echter echt waar is (makkelijk te bewijzen door PV van de politie, aangifte aan hun verzekering, etc...), kan de juwelier overmacht inroepen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

eylis

#3 , 15 apr 2016 10:03

ik zou om te beginnen inderdaad een copie vragen van de PV van de overval/vrzekeringspapieren....je hebt minstens wel het recht om na te trekken of wat de verkoper vertelt de waarheid is. Stel dat het verhaal wel helemaal anders is, dan zou je kunnen stellen dat - gezien je vertrouwen als klant geschaad is je in die context geen klant meer kan zijn; je gewoonweg terugbetaling wenst.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”