Wij zijn met drie broers en een zuster .
We zijn allemaal getrouwd .
1 broer ( Jos ) is getrouwd met een vrouw , maar beiden hebben nooit benul gehad van met geld om te gaan .
Broer krijgt ernstige schade aan zijn huis en komt steeds zeuren bij onze
vader ( onze moeder leeft nimmer ) om geld te lenen .
Echter is het niet de eerste keer dat hij om geld komt vragen .
Bij de bank lenen ziet hij niet zitten omwillen van de interest die hij niet kan betalen of wil betalen .
In samenspraak met mijn andere broers en mijn vader zijn we bereid om Jos geld te lenen van de rekening van mijn vader zonder interest .
We spreken samen af dat er een papier zal ondertekent worden waarop staat dat het van Jos zijn erfdeel zal worden afgehouden wanneer onze vader overlijdt .
Er word dus een schriftelijk papier opgemaakt warop dus staat dat het geleend bedrag later van jos zijn erfdeel zal afgehouden worden .
Het papier word ondertekent door jos ( de lener ) mezelf , mijn andere broer , mijn zuster en mijn vader .
De zuster vertrouwen we allemaal en neemt het ondertekent document mee naar huis .
Mijn vraag is nu .
Had mijn zuster dit document niet moeten laten registreren bij een notaris ?
Heeft dit document nog wel iets te betekenen of kunnen er problemen van verder komen indien dit niet gebeurt is en mijn vader overlijdt ?
Het document is nu net iets ouder dan drie jaar en ik ben bang dat dit document geen bewijs meer is omdat het ook niet geregistreerd is bij een notaris .
Wat kunnen we hieraan doen indien dit document geen bewijslast meer heeft ?
Andere vraag .
Er staat niet op het papier dat er interest op zal komen .
Word dit toch automatisch gedaan indien de notaris de erfenis regelt ?
Dank U !