De buurman huurt zijn decoder van Proximus. Deze blijft dus eigendom van Proximus dacht ik toch.
Nu kreeg hij een brief van Proximus. Er word een nieuwe decoder geleverd via B-post. Dit omdat de oude decoder niet meer ondersteund word in de toekomst. Nu, ca 2 jaar terug was er een interventie bij hem. Hij bezit dus de kleinere decoder met uitneembare harde schijf links in het toestel.
De Proximus vertelde mij 2 verontrustende dingen. Als je een ondersteunde decoder hebt en je belt de nieuwe decoder niet zelf op eigen initiatief af, dan zal je indien je beide decoders in huis hebt wel dubbel worden gefactureerd. Dus je zal 2x 8 euro/maand betalen. Dus de facturatiedienst van Proximus weet welke decoder je in huis hebt. De dienst die de nieuwe decoders verzend weet dit duidelijk niet. De klant moet zelf weten of vervanging nodig is???
ten tweede. Indien je een oude binnenkort niet langer ondersteund toestel bezit, dan moet je die aldus de Proximus medewerker niet terug meegeven met de post of naar een Proximus center doen. Je mag die dan eenvoudig houden. De huur gaat dan blijkbaar over op het nieuwe toestel. Wil je het oude toestel niet behouden wegens niet meer bruikbaar dan mag je dat zelf recycleren. Maar het toestel was toch eigendom van Proximus??
Word de klant van Proximus dan een containerpark? Kan dat zo maar worden toegepast?