#10 , 20 apr 2016 15:37
ik wil hier graag verwijzen naar mijn eerste post. Een rechterlijke uitspraak die misschien naar de wet juridisch in orde is maar zo onrechtvaardig. Mijn vertrouwen in een rechtvaardige rechtspraak is volledig weg. Als ik echter de verschillende posts lees, zijn er toch nogal wat mensen die hierover een andere mening hebben en blijkbaar wel nog geloven dat het mogelijk is om via het recht rechtvaardigheid te krijgen. Zelf heb ik niet meer de kracht en energie om nog in beroep te gaan ofschoon ik ervan overtuigd ben dat het nog mogelijk is. Het enige wat ik wil is mijn 719 € terug, een bedrag dat absoluut niet in verhouding staat met het geleverde knip-en plakwerk. Voor de rest wil ik helemaal niets, geen kostenvergoeding, geen rechtplegingsvergoeding, helemaal niets. Als leek sta je echter totaal machteloos in de rechtbank, je wordt murw geslagen met technische termen en andere juridische kronkels waarmee moeiteloos een schots en scheve situatie wordt rechtgepraat.
Aangezien er toch nog idealisten zijn die wel nog geloven in de rechtstaat, lanceer ik hierbij een oproep: is er iemand die zich geroepen voelt om mijn zaak in beroep pro deo te verdedigen ? Iemand die ervan overtuigd is dat het ‘recht’ wel recht is ? Zoals ik reeds zei, het enige wat ik wil is mijn factuurbedrag (719,73 €) terug, voor de rest hoef ik geen eurocent en is alles voor diegene die mij wil verdedigen.
Ik besef dat er een heel kleine waterkans is dat iemand met een oprecht rechtvaardigheidsgevoel zich zal aanbieden, maar misschien heb ik het geluk voor één keertje toch aan mijn kant. Daarom wil ik het proberen.
Ik ben bereikbaar op het nummer 0489/676473
voor kanton (Gent - Vrederecht ZOMERGEM)
Mijn tegeneis voor het vredegerecht zomergem luide:
- afwijzen van de vordering van Adv
-crediteren van faktuurnummer 1079 dd. 11.07.2015 voor een bedrag van 719,73 €
- Adv. Partners veroordelen tot alle kosten van deze rechtszaak
- mij een schadevergoeding toe te kennen als vergoeding voor de gemaakte kosten
750 € beroepsprocedure voor de Rechtbank van Eerste Aanleg, administratie, verplaatsingskosten, consulteren nieuwe raadsman voor studie en verweer op de zitting
250 € lichamelijke schadevergoeding (als hartpatiënt werd mij, op dokteradvies, geboden om stress zoals hierboven beschreven uitdrukkelijk te vermijden)
+ Eis; Factuurbedrag v. €719,73 + €150 kosten ( € 150 gewijgerd door vrederechter = niet conform FOD eco. ) voor het knip en plakwerk van het " verzoekschrift hogerberoep en mijn Fax" zonder maar "1" argument op de conclusie tegen partij ! Dat verzoekschrift en andere werkzaamheden van het "Advocaten Kantoor was reeds betaald met 3 andere facturen betreffende deze zaak, voor een totaal bedrag van (€352,04 - €781,77 - €463,00 = deze 3 facturen zijn betaald door mij.)