kleur verf huurwoning?

Aneka
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

kleur verf huurwoning?

#1 , 11 apr 2016 15:04

Beste,

In mijn huurwoning wordt momenteel door de klusjesman vd verhuurder de keuken onder handen genomen. Dit wil zeggen geplamuurd en geschilderd, zowel plafond als muren. Nu ben ikzelf niet geheel tevreden over de kleur van de verf voor de muren (grijs-blauw). Nadat ik hier een opmerking over maak, blijkt dat de verhuurder de klusjesman de opdracht heeft gegeven twee kleuren bij elkaar te voegen (wss het goedkoopst) en daar de muren mee te verven.
Wat zijn mijn rechten als huurder? Is het normaal dat mijn mening hier omtrend niet wordt gevraagd? Tenslotte zal IK erop moeten kijken. Het lijkt me ook zo dom dat klusjesman drie lagen aanbrengt en dat ik nadien zelf een andere kleur aanbreng. Het is natuurlijk fijn dat mijn keuken wordt aangepakt, maar heb ik als huurder dan helemaal geen zeggenschap over de manier waarop?

Albvast bedankt.

Mvg,

Aneka

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 11 apr 2016 15:19

Nee de eigenaar beslist zelf hoe en in welke kleur hij de muren verft.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 apr 2016 16:04

Hoe lang woon jij er al? Heb jij de muren geschilderd bij aanvang huurovereenkomst? Zijn de kleuren opgenomen in de ingaande PB? Indien ja zou verhuurder dezelfde kleur moeten gebruiken. Ben je een nieuwe huurder, mag eender welke kleur gebruikt worden die verhuurder mooi vindt.
Misschien kan je met de schilder overeenkomen dat jij de verf van de laatste laag kiest en betaald.

Reclame

Terug naar “Huren”