Schade aan gehuurde camionnete

SanderB
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Schade aan gehuurde camionnete

#1 , 06 apr 2016 15:42

Hallo allemaal

Ik zit momenteel in de volgende situatie:

Ergens begin februari heb ik een camionette gehuurd om zetels te verhuizen. Jammer genoeg heb ik toen ergens tegen gereden en was er wat schade aan de zijkant van het voertuig.
Toen ik het voertuig terug binnenbracht en de schade aan hen meegedeeld had, lieten ze mij gewoon gaan. Ik heb dus nergens iets getekend die bevestigd dat ik de schade heb veroorzaakt.

1 week tijd later kreeg ik de factuur en zat er een schadedossier bij. Op dit schadedossier stond een beschrijving van de schade en een prijsberekening. Die kwam uit op 0 euro. Ondertussen is dit al een kleine 2 maand geleden.
Nu kreeg ik onlangs opnieuw een factuur, de facturatie van het schadedossier. Terwijl op het schadedossier die ik bij me heb staat dat de prijs 0 euro is, rekenen ze op de factuur toch 800 euro aan.
Ik vind het persoonlijk niet kunnen dat ze me eerst laten weten dat de kost 0 euro is, om dan toch af te komen met een serieuze factuur. Daar komt nog eens bij dat ze eigenlijk geen bewijs hebben dat ik die schade heb veroorzaakt.

Hoe handel ik best in deze situatie?

Alvast bedankt!

Sander

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Super0072
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 apr 2016 08:05

Jij hebt hun gezegd dat jij schade toe hebt gebracht, en toen je huur startte heb jij geen melding van schade. Dus schade is toe te wijzen aan jou. Wat bewijs betreft: wat wil je nog meer?

Wat factuur betreft:

"1 week tijd later kreeg ik de factuur" --> zou het hier kunnen gaan over de factuur van de huur van de camionette, die je al betaald hebt? Dan is die som mogelijks 0 euro.

Daarna komt dan de factuur voor herstelling schade.

Hoe verder handelen?

Wie schade doet moet die betalen...Misschien, maar ik twijfel er aan, heb je ergens een verzekering die tussenkomt.

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”