Opzeg huurwoning wanneer?

Fabi
Topic Starter

Opzeg huurwoning wanneer?

#1 , 10 apr 2016 16:50

Hallo,

Wij hebben een huurcontract van 1 juni 2015, maar we huurden dit huis reeds van in mei 2015.
Duur 9 jaar.

Nu vraag ik mij af of ik eind april mijn opzeg moet doen, eind mei of eind juni? Daar we toch op 1 mei er al 1 jaar wonen, ivm de 3/2/1 maand schadevergoeding, zou het wel eerlijker zijn dat we maar 2 maanden schadevergoeding moeten betalen ipv 3 maanden.

Officieel weet ik dat als we nu opzeggen en niet na 1 juni we 3 maanden moeten ophoesten, wat denken jullie?

Mvg Fabi

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 10 apr 2016 17:12

Is niet de datum van opzeg die telt, maar einde opzeg. Dus als je nu opzegt zal je 2 maand verbrekingsvergoeding dienen te betalen.
Laatst gewijzigd door sloeberken op 10 apr 2016 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

chantika

#3 , 10 apr 2016 17:21

Kijk eens op je huurovereenkomst of die geregistreerd is. Indien niet vraag dan voor alle zekerheid aan de registratie. Een normale huuropzeg is 3 maand. Indien niet geregistreerd mag de opzeg korter zijn en vervalt ook de verbrekingsvergoeding.

Reclame

Terug naar “Huren”