cash betalen huur zonder zekerheid

thomasdb
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

cash betalen huur zonder zekerheid

#1 , 10 apr 2016 11:15

Goedendag,

Dit is mijn eerste post dus als ik iets verkeerd doe tell me :)

Situatie:
Sinds 6 maart heb ik een nieuwe huisbaas tot op heden heb ik nog geen documenten getekend dat hij effectief mijn nieuwe huisbaas is.
Ik weet dit omdat ik goede verstandhouding had met mijn vorige huisbaas.
Na het tekenen van het compromis van de huisbazen hadden we eens contact met de vriendin van de nieuwe huisbaas en daar vertelde ze mij dat het de bedoeling is dat wij er uit gaan.

Ik heb een standaard 3-6-9 contract en woon hier al 4 jaar dus dit gaat niet zomaar ( ze komen er ook niet zelf in of geen grote verbouwingen)

Probleem:
Aangezien ik nog niet wettelijk weet dat hij mijn nieuwe huisbaas is heb ik ook geen adres of rekeningnummer
en kan ik mijn huur niet betalen, ik heb een e-mail adres gevraagd van mijn vorige huisbaas en een mail gestuurd en een sms op een nummer waar hij mij heeft contacteert.

Geen response tot vorige week ik contact heb gehad met de vriendin van de huisbaas en die wilt dat ik de huur voor deze maand cash betaal
ze vertelde mij dat ze nog geen rekening hebben geopend ?

Ik voel mij hier niet goed bij en weet niet goed hoe ik hier mee om moet gaan ik heb opzich geen probleem om dit 1 keer cash te doen maar ik heb enkel contact met de vriendin en heb nog geen enkel document gezien dat hij mijn nieuwe huisbaas

wat moet ik doen help !! ik wil betalen maar op een eerlijke manier

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 10 apr 2016 11:28

Cash betalen, maar met ontvangstbewijs afgetekend door beide partijen.

eylis

#3 , 10 apr 2016 11:46

ik vermoed dat enkel nog maar de compromis getekend is en de verkoopsakte nog niet verleden. Dat de nieuwe huiseigenaar nog geen brandverzekering heeft afgesloten? Dan moet u wettelijk gezien de huur nog steeds storten aan de oorspronkelijke huiseigenaar. En wat met je huurwaarborg, heb je die teruggekregen met de wettelijke intresten van je oorspronkelijke huiseigenaar?

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 apr 2016 12:15

. En wat met je huurwaarborg, heb je die teruggekregen met de wettelijke intresten van je oorspronkelijke huiseigenaar?
HWB dient overgedragen te worden van oude naar nieuwe eigenaar. Dat loopt niet via de huurder

artemis

#5 , 10 apr 2016 12:19

Zolang de definitieve akte niet is verleden blijft de oude eigenaar uw huisbaas en moet u aan hem de huur blijven betalen en zolang u van de nieuwe eigenaar geen schriftelijk bewijs hebt gekregen dat hij nu eigenaar is en u niet schriftelijk wordt meegedeeld waar u de huur kan betalen zou ik gewoon aan de oude eigenaar blijven betalen. Officieel weet u immers nog van niets.
Cash betalen met ontvangstbewijs kan, maar de vriendin van de nieuwe eigenaar is niet de juiste persoon om u dat te vragen.

Huurwaarborg, als die op een geblokkeerde rekening staat wordt overgedragen via de verkoopakte die dan volmacht geeft aan de nieuwe eigenaar.

Is uw huurcontract geregistreerd? Indien niet, laat dit dan zo snel mogelijk zelf doen (liefst morgen!) en vooraleer u eventueel een opzeg van de nieuwe eigenaar zou krijgen.

Terug naar “Huren”