Ik huur een huis en heb midden februari waterlek ontdekt doordat ik meterstand water moest doorgeven en de teller zo vlug doordraaide zonder dat ik op dat moment water verbruikte..
In de tuin was er een verbinding (koppeling) van de waterleiding losgekomen. (Niet te controleren want er is geen wachtput op die plaats).
Ik kan wel rekenen op tegemoetkoming vd watermaatschappij maar dekt niet het volledig bedrag. Het gaat hier om bijna 7000 euro. Eigenaar zegt dat ik aansprakelijk ben want in huurcontract staat dat ik als goede huisvader regelmatig meters moet controleren.
Waterteller ligt onder de grond in een weide voor het huis op 100 meter van het huis. Je moet eerst over een omheining klauteren dan betonnen deksel opheffen. Je half in de put laten zakken en met pilllamp op cijfers schijnen. En dan heb je geluk als de put niet vol water zit. Anders moet je verlengkabel van 100 meter leggen en met dompelpomp water er uit halen.
Dit is niet te doen. En dan nog kan je pech hebben net na controle een lek te hebben.
Die buis behoort het huis toe en is toch voor rekening vd eigenaar?