Beste behulpzame zielen
Ik zal kort mijn situatie schetsen:
Ik heb 3 jaren gewerkt in de malediven, heb daar mijn huidige vrouw leren kennen (we zijn dit jaar getrouwd in Sri Lanka), ze heeft ook nog een minderjarig zoontje onder haar hoede.
Een passende, langdurige job vinden als LO-leerkracht is moeilijk, ik ben al bijna een jaar werkloos, maar nu zoek ik veel breder en ik heb er goeie hoop in dat ik snel een vaste job zal hebben (een aantal veelbelovende sollicitaties zijn lopende, zou dus maar een kwestie van dagen kunnen zijn).
Ik heb 3 vrij concrete vragen:
1) Ik heb in een andere topic gelezen dat ik geen eigen woning moet huren of te bezitten. Ik woon momenteel in bij mijn vader die eigenaar is van het huis. Is het voldoende om zijn notariële eigendomsakte voor te leggen? Eens ik een vast inkomen heb, is huren niet echt een probleem, maar het is toch handiger om samen iets te vinden.
2) Ik heb hier ook al gelezen dat die 12 maanden loonfiches maar een manier is om voldoende inkomen te bewijzen. Nu is het niet de bedoeling om nog een jaar te wachten, dus vanaf welke termijn maken we een goeie kans om een succesvolle gezinsherenigingsaanvraag te doen? Als mijn vrouw de aanvraag doet na 4 maanden waarbij ik het minimuminkomen haal, maken we dan een goeie kans? Ook als mijn contract een contract van bepaalde duur (9 maanden in dit geval) is?
3) Op het moment van aanvraag van het visum voor gezinshereniging bij de ambassade, hoe lang duurt het voor ze het visum krijgt? Is dat die maximum 6 maanden verwerkingstijd waarover sprake is, of krijgt ze normaal gezien veel sneller een visum om in België te verblijven gedurende de tijd dat de aanvraag loopt tot het moment van de uitspraak? Ik heb iets gelezen over een attest van immatriculatie, maar is blijkbaar in het geval de gezinshereniging in België aangevraagd wordt. Wij zijn van plan het via de ambassade in India te regelen.
Bijkomend advies is ook altijd welkom.
Bedankt!