Bio vader van mijn dochter wilt dat kind zijn naam krijgt.

Jess36
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Bio vader van mijn dochter wilt dat kind zijn naam krijgt.

#1 , 05 apr 2016 18:08

Beste,
In 2007 ontmoete ik een man waar ik verliefd op geworden ben. Ik was toen 8 jaar gehuwd maar mijn man en ik waren feitelijk uit elkaar.
Ik werd in 2008 zwanger van mijn vriend. Toen ik 3 maanden zwanget was is hij het met veel tamtam afgetrapt en wilde mijn man dat ik terug naar huis kwam. Mijn man wist van de zwangerschap af en herkende het kind als zijn kind. Net zoals de andere kinderen heeft zij mijn man zijn naam. Niemand behalve mijn man het kind en ik weten van haar bio vader af.
Hij is in en uit haar leven geweest en toonde de laatste 3 jaar nul interesse in het kind, ondanks alles heb in steeds hem op de hoogte gehouden met foto's van onze dochter.
Nooit in die 3 jaar kreeg ik antwoord.
Dus heb hem ook in emails verteld dat hij niet de vader van het kind is, want een vader zorg voor zijn kind.
Vorig jaar in September zocht hij terug contact met ons, daarna kreeg ik ook zijn advokaat aan de deur met de vraag of ik een DNA test zou willen doen dit enkel om te bewijzen dat het meisje ook echt zijn kind was.
Ik stond dit toe want had dacht ik niets te verliezen.
En toen 5 maanden later komt de aap uit de mouw, hij heeft dus geen verblijfs papieren en heeft het kind nodig om in Belgie te kunnen blijven en toonde mijn advokaat dat hij niet wist dat hij een kind had want ik had hem verteld dat het kind niet van hem was, t'is wel 2 druppels water zoals haar bio vader maar kom. Dus alles word tegen mij gebruikt.
Nu wilt hij dat ik teken om van naam te veranderen. Ik wil dit niet. Gaat die gast nog mijn kind gebruiken om zijn eigen papieren sorry maar lager kan je toch niet vallen.
Ik had dus contact met een advokaat opgenomen pro deo want ik heb de centen niet om dit te bevechten zeg maar. Nu kreeg ik een 2 tal weken voor de zaak een email dat ze toch mijn zaak niet wil doen.
Dus wat nu?
Kan ik dit zonder advokaat doen, ik wil heel graag zelf spreken ben ook niet bang. Maar ik weet niet wat ik moet verwachten heb nog nooit op een rechtzaak geweest.
Wie helpt me aub?
Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mariette

#2 , 05 apr 2016 18:20

Als het kind door uw echtgenoot werd erkend, waar in 's hemelsnaam bleef je dan contact houden met een man die in eerste instantie geen zier om het kind gaf en het nu wil misbruiken?
U had nooit DNA moeten afstaan: niet verplicht.

Uw echtgenoot is de officiële vader van het kind en daarmee uit. Hoe oud is het kind ondertussen?

scorpioen

#3 , 05 apr 2016 18:38

Nu wilt hij dat ik teken om van naam te veranderen.
Dit lijkt mij onmogelijk te zijn. Uw man is blijkbaar juridisch de vader van het kind.
Als de biologische vader erkend wil worden als de juridische vader zal hij eerst een vordering in betwisting van vaderschap moeten instellen. Als hij daarin slaagt kan hij het kind erkennen. Dan is hij juridisch de vader. Dan heeft het kind nog altijd zijn naam niet. Als u dat niet wil kan het kind zijn naam niet krijgen.

U bent niet verplicht om een advocaat te nemen bij een vordering tot betwisting van vaderschap.

Reclame

Jess36
Topic Starter

#4 , 05 apr 2016 18:39

Waarom ik bleef contact houden, vooral voor mijn kind ik heb gewoon een verkeerde keuze hier omtrent gemaakt.
Waarom ik de dna heb laten doen gewoon uit goede trouw dacht er echt niet verder over na.
Het kind is 7 jaar.

Jess36
Topic Starter

#5 , 05 apr 2016 18:41

Nu wilt hij dat ik teken om van naam te veranderen.
Dit lijkt mij onmogelijk te zijn. Uw man is blijkbaar juridisch de vader van het kind.
Als de biologische vader erkend wil worden als de juridische vader zal hij eerst een vordering in betwisting van vaderschap moeten instellen. Als hij daarin slaagt kan hij het kind erkennen. Dan is hij juridisch de vader. Dan heeft het kind nog altijd zijn naam niet. Als u dat niet wil kan het kind zijn naam niet krijgen.

U bent niet verplicht om een advocaat te nemen bij een vordering tot betwisting van vaderschap.
Er is een vordering voor betwisting van het vaderschap ik moet op 18 april naar de familie rechtbank. Wat moet ik dan doen?
Ik wil niet dat ze zijn naam krijgt.

scorpioen

#6 , 05 apr 2016 21:39

Ze krijgt zijn naam niet als u dat niet wil. Zo simpel is het.
Iets anders is dat hij het kind kan erkennen en juridisch de vader wordt. U mag de beide zaken niet door elkaar halen. Bent u er tegen dat hij het kind erkent?

Jess36
Topic Starter

#7 , 05 apr 2016 23:45

Ze krijgt zijn naam niet als u dat niet wil. Zo simpel is het.
Iets anders is dat hij het kind kan erkennen en juridisch de vader wordt. U mag de beide zaken niet door elkaar halen. Bent u er tegen dat hij het kind erkent?
Nee ik wil niet dat hij het kind erkend of juridisch fe vader wordt.
Het kind heeft een vader, we vormen een gelukkig gezin.

Sperwer87

#8 , 06 apr 2016 05:54

Heeft de persoon niet ergens ook maar 2 jaar de tijd om het vaderschap op te eisen?

Jess36
Topic Starter

#9 , 06 apr 2016 09:19

Heeft de persoon niet ergens ook maar 2 jaar de tijd om het vaderschap op te eisen?
1 jaar, maar het zinnetje je bent haar vader niet op die email breek mij nu het zuur op.

kreeftje1980

#10 , 06 apr 2016 17:51

Ik denk dat die erkenning altijd betwist kan worden , ik zelf van niet op de hoogte van de erkenning door andere partner , mijn ex vriendin beweert dat ze mij da mondelings gezegd heeft een paar maanden geleden, ik probeer dit nu aan te vechten

Terug naar “Andere”