Huurwaarborg

defender1804
Topic Starter

Huurwaarborg

#1 , 04 apr 2016 11:39

Kort even uitleg. Handelspand gehuurd vanaf 01/04/13. Onroerende voorheffing voor huurder. Stond in contract. Dom van ons , ik weet het. Kregen een overschrijving van eigenaar voor betalen ov voor het hele pand. Dus winkel en appartement(niet gehuurd door ons dat appartement). Geen reactie van eigenaar. Zelf naar kadaster geweest en een splitsing aangevraagd. Juiste bedrag betaald(voor een gans jaar dus) alhoewel pas gehuurd vanaf 01/04. Voor de rest van de huurperiode NOOIT een rekening gehad van de eigenaar. Nu moet de huurwaarborg terug gestort worden en hij doet dat niet. Je hebt de ov niet betaald zegt hij maar we hebben geen rekening gehad. Kan hij na 2 jaar er nog mee afkomen? We hebben onze goede wil de eerste keer getoond door zelf naar het kadaster te gaan en alles te laten uittellen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 04 apr 2016 12:22

Jawel, de verjaringstermijn voor deze aan verhuur gelinkte kosten (10 jaar indien ik me correct herinner, anders zeker 5 jaar) is nog niet verstreken.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 apr 2016 16:41

Maar moet u wel het aanslagdocument overmaken .

Reclame

KJ86

#4 , 04 apr 2016 16:58

Ter informatie voor toekomstige contracten!
Het is een courante praktijk dat de kosten van onroerende voorheffing voor winkels door de huurder betaald worden. Je kan uiteraard bedingen dat dit niet van toepassing is maar dat voordeel bekomen is niet vanzelfsprekend.
De meeste verhuurders zullen u liever een korting geven op de huur aangezien die belast is. De kosten doorrekenen is ook een vorm van inkomsten voor de verhuurder die niet op de belastingbrief moet aangegeven worden.

chantika

#5 , 04 apr 2016 19:32

Weer iets bijgeleerd ik dacht dat die doorgerekende belastingen onder huurvoordelen vallen.
Mag de huurder die dan inbrengen bij zijn uitgaven?

het niet-geïndexeerd kadastraal inkomen van het deel gebruikt voor de beroepsactiviteit naast code 1109/2109
de huur en de huurvoordelen van 2014 van het deel dat voor de beroepsactiviteit wordt gebruikt naast code 1110/2110

KJ86

#6 , 04 apr 2016 19:48

Lap, ik zal maar al zwijgen, negeer mijn vorige bericht maar.

defender1804
Topic Starter

#7 , 05 apr 2016 12:07

Maar moet u wel het aanslagdocument overmaken .
Nooit gehad!!!!!!

jef007

#8 , 05 apr 2016 12:20

het aanslagbiljet OV wordt steeds naar de eigenaar gestuurd, Het is in princiepe een belasing die de eigenaar dient te betalen maar der meeste eigenaars rekenen die door aan de huurder

Terug naar “Huren”