Vakantie vreemd kind

kieken10
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Vakantie vreemd kind

#1 , 01 apr 2016 15:52

Geachte, ik heb een vraag over vakantie bij ons thuis door een niet familie.
De jongen wil samen met zijn liefje (beide minderjarig) in vakantie komen bij ons thuis (in Belgie)
mijn vraag is heb ik schriftelijke ouderlijke toelating nodig van de Pa of Ma voor zijn verblijf bij ons?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 02 apr 2016 20:01

Leg je dochter uit dat logeren enkel kan met het akkoord van de ouders zolang de jongen minderjarig is. Vraag haar dat je graag de ouders hieromtrent kort zou willen bellen zodat hij het eerst met z n ouders kan spreken. Mochten de ouders klacht neerleggen dan zou je in de limiet van ontvoering kunnen beschuldigd worden. Dus er u van vergewissen dat de ouders akkoord zijn doch om een pubercrisis te vermijden het via de kinderen regelen.

Franciscus

#3 , 02 apr 2016 22:12

Hoeveel minderjarig 12 jaar -- 14 of boven de 16.
Leeftijdsverschil?
Slapen ze samen?

Reclame

kieken10
Topic Starter

#4 , 03 apr 2016 16:35

@Sirkii
als ik het goed begrijp is het toch beter iets op papier te hebben om moeilijkheden te vermijden

kieken10
Topic Starter

#5 , 03 apr 2016 16:35

@Franciscus
Beiden zijn 15
dat zeker niet

Mariette

#6 , 03 apr 2016 16:43

15.

Toen mijn zeer inventieve dochter 15 was "ging ze met een groep protesteren tegen racisme", slapen was voorzien, telkens verschillende activiteiten;
Ik kreeg een foldertje te zien, én een andere moeder wiens dochter ook meeging.

Uiteindelijk bleek er van heel het verhaal niets te kloppen, maar werden ze wèl (zonder enige contact) te slapen gelegd (jongens én meisjes)bij een moeder die zich geen vragen stelde over het feit dat 15-jarigen zomaar nachten van thuis wegbleven.

Zorg aub dat U
a) rechtstreeks contact hebt met die ouders, b) desnoods schriftelijke toestemming en c) baseer U zeker niet op de verklaringen van de 15-jarigen zelf.

Uiteindelijk zijn er geen drama's gebeurd hoor, het enige dat ik eraan heb overgehouden is het feit dat sommige ouders er gewoon van uitgaan dat 15 (of 14jarigen) zomaar nachten weg zouden mogen blijven zonder enige reden.

kieken10
Topic Starter

#7 , 03 apr 2016 17:42

@Mariette
Dank u voor de info

Franciscus

#8 , 04 apr 2016 16:38

Uit uw bericht blijkt volgens mij dat zowel de jongen als het meisje uit het buitenland komen.
Verdere vraag is of dat een EU land is?

kieken10
Topic Starter

#9 , 05 apr 2016 17:37

@Franciscus
sorry als het zo overkomt, maarnee het is binnenlands

Franciscus

#10 , 05 apr 2016 21:34

Maar ze komen wel met twee naar u. Dan zullen om te beginnen beide ouders paren best gecontacteerd worden en best schriftelijk toestemming.

kieken10
Topic Starter

#11 , 07 apr 2016 16:57

@Franciscus
Ja idd maar het meisje is familie, de jongen echter niet. Bestaat er model voor ondertekening van die aard aub

kieken10
Topic Starter

#12 , 10 apr 2016 17:59

Of eventueel iemand anders die zo een voorbeeld heeft, alvast bedankt

Terug naar “Andere”