wachtuitkering of werkloosheidsuitkering?

nickvdp
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

wachtuitkering of werkloosheidsuitkering?

#1 , 01 apr 2016 18:50

Ik zal kort even mijn situatie schetsen.

ik heb in oktober 2014 het laatst een keer 3 dagen inschakelingsuitkering ontvangen als alleenstaande. 31.46 euro per dag x 3

ik heb erna een vast contract gehad bij een werkgever maar ik ben na een goeie 40 dagen werken heel lang ziek gevallen.

van januari 2015 tot nu maart 2016 ongeveer op 15 maanden heb ik 317 ziektedagen en 45 gewerkte dagen. Nu die ziektedagen zijn bijna allemaal buiten een contract want ik ben ontslagen geweest tijdens ziekte.

ik heb lang in opname geweest ook vandaar de lange ziekteperiode. ik heb een goeie 1300 euro/maand of rond de 50 euro per dag.

nu mijn vraag is tellen die ziektedagen mee als arbeidsdagen buiten een contract? Nu alles gaat beter en zo binnen korte tijd willen proberen gaan werken terug, daarom zou ik een uitkering aanvragen bij de rva en kan ik eventueel ook interim opdrachten doen. en werk zoeken.

Nu ben ik even gaan denken of ik nu op een inschakelingsuitkering terug ga vallen of ik een werkloosheidsuitkering zal hebben?

nu in principe tellen die ziektedagen mee en kom ik aan mijn dagen binnen een periode van 21 maand. Indien die ziektedagen niet tellen dan kom ik er uiteraard niet aan. Op die 15 maanden heb ik ook geen enkele keer nog een uitkering ontvangen van de rva. dus mijn wachttijd zal er toch wel opzitten veronderstel ik?

nick

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 13 apr 2016 23:24

tot wanneer heb je een vast contract gehad?

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”