Ok dank voor je snelle antwoord; dus ik voeg deze bij het huurcontract
Maar dien ik dit alles ook te bezorgen aan het registratiekantoor
Idem, de aanwezigheid van de wettelijke bijdrage dient vermeld te staan in de overeenkomst maar wordt NIET aanvaard voor registratie, enkel de overeenkomst zelf. Zorg ervoor dat u tijdig de plaatsbeschrijving laat registreren.Het laatste huurcontract dat ik (deze maand) ter registratie aanbood, is geregistreerd zonder de wettelijke bijlage, wel met plaatsbeschrijving. De bijlage werd wel mee aangeboden, maar geweigerd.
eigenaardig?Het laatste huurcontract dat ik (deze maand) ter registratie aanbood, is geregistreerd zonder de wettelijke bijlage, wel met plaatsbeschrijving. De bijlage werd wel mee aangeboden, maar geweigerd.
Deze documenten worden inderdaad NIET mee geregistreerd. Bij mij zitten ze telkens achteraan in de bundel documenten, en de stempel van de registratie komt dan steeds te staan op de laatste blz. van de huurovereenkomst zelf. Ze worden ook niet meegeteld bij het aantal blz. dat vermeld wordt op het stempel. De PB werd niet samen met de huurovereenkomst geregistreerd, maar wel binnen de maand na aanvangsdatum van het contract. Dat kan dus inderdaad verschillende maanden na de ondertekening van het contract zijn, want je kan geen PB opmaken als de huur nog niet is ingegaan.Het laatste huurcontract dat ik (deze maand) ter registratie aanbood, is geregistreerd zonder de wettelijke bijlage, wel met plaatsbeschrijving. De bijlage werd wel mee aangeboden, maar geweigerd.
Zie uitleg van Mava105 hierboven. Wat ik meestal doe: huurovereenkomst wordt ondertekend met huurders en ter registratie aangeboden. Dan stel ik een expert aan om een plaatsbeschrijving te maken (kostendelend, bepaald in overreenkomst), die zendt daar dan een exemplaar van naar mij, één naar de huurders. Ik geef hen dan vanaf de aanvang van de overeenkomst één week om eventuele opmerkingen te maken, kom langs, we paraferen en tekenen heel die boterham en dan laat ik een exemplaar registreren (moet inderdaad binnen de maand na aanvang van de overeenkomst).Wat bedoel je met
Zorg ervoor dat u tijdig de plaatsbeschrijving laat registreren
De plaatsbeschrijving dient toch gewoon bezorgd als bijlage aan het contract of niet?