Hallo,
Mijn oom woont sinds 2003 in het buitenland. Hij had hier in België twee spaarrekeningen en een termijn rekening naast een zicht rekening. Hij heeft sinds 2006 geen post van de bank meer ontvangen in het buitenland.
Nu wou hij vandaag gaan bekijken wat de stand van zaken was en bleek dat ze één spaarrekening hebben afgesloten en het geld hebben overgemaakt aan de Belgische staat. Het bedrag op deze rekening komt niet overeen met het geen er oorspronkelijk op zou moeten zijn. Op de termijnrekening stond een bepaald bedrag dat als borg diende voor een lening die nog liep dat bedrag was niet meer te zien saldo was opeens €0. Wat de historiek van de rekeningen betreft kon de bankier niets zeggen want hij kon dat niet zien. Hiervoor zouden ze in het archief moeten zoeken en dat kost geld €12,50/maand dat ze zoeken.
Nu vraag ik me af hoe hij dit het beste kan regelen om er achter te komen hoe hij transparantie kan vragen. Wat zijn zijn rechten in deze? Kan de bank gewoon zeggen ja het geld is er niet meer zonder dat ze een bewijs geven dat hik deze niet heeft afgehaald?
Alvast mijn dank.