Huur

DdR.
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huur

#1 , 22 mar 2016 00:14

Beste, ik betaal elke maand begin van de maand huur. Maar in januari heb ik wat probleempjes gehad en heb ik niet kunnen betalen. Maar al de rest is betaald. Ik wou een oplossing zoeken met de huurbaas dus ben er mee samen gaan zitten en vroeg hem of ik het maandelijks kon aflossen.. Waar hij op antwoord " als ik het vrijdag niet heb ga ik naar het vredegerecht. In het huurcontract staat ook nog eens duidelijk vanaf 3 maanden achterstand word er een deurwaarder in geschakeld. Dus mijn vraag is wat kan hij doen en wat zijn mijn gevolgen daarvoor?
Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
TheJudge007

#2 , 22 mar 2016 01:46

Hij kan naar het vredegerecht stappen en deurwaarder enz.. inschakelen. In uw geval staat u na 2 maanden dus nog een maand huur achter. Veel kans dat de vrederechter een minnelijke schikking zal voorstellen waarin u die achterstallige maand in stukjes mag afbetalen. Begin al met afbetalen van die maand achterstal. U moet de toestemming van uw verhuurder daar toch niet voor afwachten ?

sloeberken

#3 , 22 mar 2016 08:08

Begin in elk geval al met afbetalen, dan laat je zien dat je van goede wil bent.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#4 , 22 mar 2016 08:34

Uw verhuurder is niet verplicht u een afbetalingsplan toe te staan, hij heeft recht op de volledige huur, op de datum waarop deze dient te worden voldaan. En hij kan bijgevolg naar de vrederechter trekken. Nu denk ik eerlijk gezegd dat indien u inderdaad uw goede wil toont door af te betalen voor de achterstand en u geen enkele bijkomende achterstand oploopt, de kans klein is dat de vrederechter iets drastisch zal beslissen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Vandebos

#5 , 22 mar 2016 11:42

U laat uw verhuurder schriftelijk (of mail) weten dat u erkend een achterstal van één maand te hebben door onverwachte financiële problemen. Vervolgens stelt u hem schriftelijk voor deze achterstal in te halen via drie maandelijkse afbetalingen. U deelt hem mee dat vanuit financëel oogpunt een snellere afbetaling niet mogelijk is.
Met vriendelijke groeten uiteraard.

KJ86

#6 , 22 mar 2016 19:14

Verhuurders zijn geen kredietinstellingen.
Je hebt al drie maanden de kans gehad om uw achterstand in te halen. Januari, februari en maart. De verhuurder heeft u dus al een serieuze periode respijt gegeven, hetgeen bij een eventueel geding in uw nadeel uitspeelt. Je kan betalingen spijtig genoeg niet eindeloos uitstellen. Om het risico te vermijden dat je veroordeeld wordt om de maand huur tezamen met de kosten van het geding onmiddellijk te betalen, is het aangewezen om een praktische oplossing te overwegen voor uw probleem.
Je kan het geld eenvoudigweg lenen van een bank (persoonlijke lening of kredietkaart), opgelet u zal wel intresten dienen te betalen, hetgeen bij de verhuurder misschien ook al van toepassing is.
Je kan het geld lenen van vrienden of familie, dat is vaak intrestloos.

Terug naar “Huren”