Huurwaarborg

TIN
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huurwaarborg

#1 , 19 mar 2016 17:53

Ik ben huurder van een dakappartement,
Ik betaal elke maand 135€ ö voor algemene kosten,
Dit is water, verwarming, koken op gas, gebruik van lift
Al drie jaar, na plaatsing van dubbel glas, hoef ik hier niet t e stoken,
Dus mijn metertjes staan steeds op 0.
Dus gaat het hier maar om het gebruik van de lift(4de verdiep)
Gebruik van gas om te koken
Gebruik van water
Ik ben alleenstaande
Nu na het derde jaar, hebben wij nog steeds geen afrekening gekregen omdat de eigenaar niet meer wijs geraakt uit de rekening , omdat er geen individuele meters zijn en dit met een verdeelsleutel opgelost word
Nu zijn ze bezig met individuele boilers te plaatsen
Nu ga ik binnenkort verhuizen
Kunnen zij als verhuurder, mijn borg inhouden omdat er al 3 jaar geen afrekening gebeurd is?
Ik heb een brief gekregen van de verhuurder, dat de volgende rekening die van de verwarming, , zal gebaseerd worden op het verbruik van de individuele ketels
Maar mits ik hier niet meer zal wonen, kunnen ze onmogelijk mijn verbruik meten.
Hoe en wat kan ik mijn eigen rekening krijgen, wat moet ik doen?
Ik vraag elke jaar naar mijn eigen individuele rekening, maar krijg steeds het antwoord dat dit niet mogelijk is, omdat er iemand , een bewoner uit hetzelfde gebouw, niet akkoord is met de rekening, dat ik moet wachten tot dat er een oplossing is
Wt, hoe of wat kan ik doen, als ik hier verhuis dit jaar?
Ik verhuis hier in september en ben graag op tijd met mijn informatie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sperwer87

#2 , 19 mar 2016 18:06

Waarborg mag alleen maar gebruikt worden voor schade tenzij je zelf anders overeenkomt.

mava105

#3 , 19 mar 2016 20:01

Je zegt dat uw metertjes op 0 staan, en iets verder zeg je dat er geen individuele meters zijn. Leg dat eens uit.

Reclame

TIN
Topic Starter

#4 , 20 mar 2016 08:40

Ja het zijn van die kleine metertjes die naast de verwarming hangen en uw verbruik meten,
Maar die staan hier al drie jaar op 0, omdat het hier een erg warm appartement is

mava105

#5 , 20 mar 2016 09:08

Worden die metertjes ieder jaar vervangen en afgelezen, of is het een digitaal toestel?
Je zal in ieder geval een rekening ontvangen, zelfs al staan de metertjes op 0
De firma die dat uitrekent voorziet een percentage van de kosten als verlieswarmte (warmte in de leidingen) en die zal je zeker moeten betalen.

TIN
Topic Starter

#6 , 20 mar 2016 09:27

Ja normaal is die afrekening ieder jaar, maar de laatste 2 jaar krijgen wij geen afrekening, omwille dat er 1 huurder niet akkoord is met haar rekening.
De verhuurders kunnen er niet meer aanuit, dus willen ze de rekening maken na een winter dat we die nieuwe individuele verwarmingsketels gebruikt hebben.
Deze zijn nog niet aangesloten.
Tegen dat ze aangesloten worden, ben ik hier verhuisd.
Ik heb tot over 4 maanden 135€ algemene kosten betaald iedere maand
Nu betalen wij 50€ per maand, omdat de ketels normaal moesten gewerkt hebben deze winter.
Ze zijn begonnen met hun werken in augustus 2015 en alles ligt hier sindsdien nog hetzelfde,
De ketels hanger er, maar zijn niet aangesloten en dit gaat zeker nog een paar maanden duren, want die aannemer is niet van de snelste .
Dus nu vraag ik mij af hoe ik aan mijn persoonlijke rekening ga geraken en of ze mijn waarborg kunnen inhouden zolang ze mijn rekening niet gemaakt hebben

TIN
Topic Starter

#7 , 20 mar 2016 10:02

De rekening van de metertjes worden afgelezen door de firma techem,
Her zijn digitale metertjes,
En die verloren warmte wordt bepaald door het aantal vierkante meter van je bewoonbare oppervlakte,
Normaal krijgen wij elk jaar een gedetailleerde rekening,

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#8 , 20 mar 2016 11:29

Verhuurder in gebreke stellen en een bewijskrachtige afrekening vragen. Diens problemen moet niet de uwe worden.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Huren”