deurwaarder na schuldbemiddeling

thekingcobra
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

deurwaarder na schuldbemiddeling

#1 , 18 mar 2016 03:06

beste

Na 7 jaar CSR zijn we nu 1 maand uit de schuldbemiddeling en vandaag kom ik thuis wat vind ik op de keukentafel een brief van een deurwaarder uitvoerend roerend beslag over een boedelschuld van het jaar 2013 zolang ik in CSR zat kon hij niets doen in 2014 heeft hij 1000€ ontvangen en vorige maand 3200€ door mijn schuldbemiddelaar.
mijn vraag is kan hij nu zomaar uitvoerend roerend beslag doen zonder ons op de hoogte te brengen dat brengt ook mee terug een kost van zoeen 500€
Is het zo dat deurwaarders omgaan met mensen???????????????? TRIESTIGE MENSEN ZIJN DAT
WANT WIJ STONDEN OPEN VOOR EEN AFBETALINGSPLAN MAAR JA

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 mar 2016 08:12

is dit een schuld van voor of na het vonnis CSR ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#3 , 19 mar 2016 04:27

Ik lees '7 jaar CSR' en 'boedelschuld uit 2013'. Voor die boedelschuld was u bijgevolg NIET beschermd tegen uitvoeringsmaatregelen onder de CSR-regeling. Schuldenaars menen soms dat de bescherming tegen uitvoeringsmaatregelen onder CSR absoluut is maar dat is niet zo, het hangt er (o.a.) vanaf wanneer de schuld ontstond.

Aangezien uw bemiddelaar blijkbaar reeds een deel betaald had terwijl u nog in CSR zat vermoed ik dat de GDW de procedure correct zal gevolgd hebben. Een GDW is niet verplicht u betalingsfaciliteiten toe te staan, indien u krediet wil moet u bij een bank proberen. Niets lette u overigens om op voorhand met de GDW te gaan praten en tot een akkoord te komen. Wat had u verwacht, dat deze nog eens beleefd zou komen polsen of u misschien zo goed zou willen zijn om gespreid te betalen?
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”