Op staat met kind.

tinelobke
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Op staat met kind.

#1 , 16 mar 2016 11:43

Kan mijn partner (niet gehuwd) mij zomaar op staat zetten met een kind van 10 maanden oud.
Hij dreigt altijd. Ondanks ik alles doe wat een vrouw moet doen.
Er zijn absoluut geen financiële problemen in tegendeel.
Wij wonen in een mooi huis met alle luxe. (zijn eigendom)
Er is geen agressie in onze relatie. Enkel zeer veel ruzie.
En hij durft ook bedriegen.
Ik werk van thuis uit onze dochter is altijd bij mij.
Hij vertrekt meestal rond 7 uur morgens en is rond 00.30 s'nachts weer thuis.
We hebben ook redelijk wat dieren (staan op mijn naam)
Ik ben bang als hij mij op straat zet ik al mijn dieren in de steek moet laten. Aangezien ik nergens heen kan. Ik heb al gedacht om
die dieren rustig aan een plek te geven zodat die al weg zijn.
Ik hou dit niet meer vol. Het is geen leven zo met hem.
Ik weet niet wat mijn recht is. En welke risico's ik kan nemen.
Als hij mij morgen buiten zet , kan ik nergens heen ook met die dieren.
Moet ik mij voorbereiden of geven ze mij de tijd om rustig aan alles weg te doen als hij mij oplegt van te vertrekken ?
Alle tips zijn nu welkom. :roll:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 16 mar 2016 11:44

Bent u daar gedomicilieerd of niet?

tinelobke
Topic Starter

#3 , 16 mar 2016 11:47

ja, dat wel en de dochter eveneens.

Reclame

Xenophon

#4 , 16 mar 2016 11:55

Dan kan hij u en uw dochter niet van de ene dag op de andere buitenzetten, da's onmogelijk. Minstens dient hij u officieel te verwittigen en de tijd te geven iets anders te vinden (minimaal een maand).

Die ark van Noah kan uiteraard een probleem vormen, ik weet niet over hoeveel dieren het gaat maar de meeste verhuurders krijgen al jeuk wanneer ze 1 huisdier zien; indien u daar met 4 katten, 2 honden, een hamster en een slang op hun drempel staat denk ik niet dat u een koffie zal aangeboden krijgen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

tinelobke
Topic Starter

#5 , 16 mar 2016 11:58

Wij hebben wel degelijk een ark van noah 15 honden grote en kleine diverse rassen.
En 6 paarden, die hier gehuisvest zijn.
Daarom is het moeilijk, moeten de dieren op tijd geplaatst worden.

Xenophon

#6 , 16 mar 2016 12:01

In dat geval zou ik u -indien u vermoedt dat de relatie op haar einde loopt- dringend aanbevelen om voor die dieren andere huisvesting te beginnen zoeken want ik moet er geen tekening bij maken dat dat nooit goed zal komen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Adriana

#7 , 16 mar 2016 12:18

Hij kan jou niet op straat zetten. Ook al wonen jullie in zijn eigendom, het wordt gezien als de gezinswoning en een rechter kan evengoed beslissen dat hij de woning moet verlaten totdat alles geregeld is.

LeenW

#8 , 16 mar 2016 12:24

Ze zijn niet gehuwd he..

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”