Sinds begin september 2015 huurde ik een studio in aalst, het huurcontract is er 1 van korte termijn. Op het moment dat ik het contract ondertekende geef ik eerlijk toe was ik nog een groentje op het gebied van huren.

1) De douche is "afgewerkt" met HOUTEN vezelplaten.
2)Marginale (boven) buren die me wakker houden met geschreeuw.
3)Een gaskachel waar ik toch zo mijn bedenkingen bij had.
4)de enige brand uitgang is via een raam dat toegang geeft over de aanpalede daken tussen het 1e ( waar de studio zich bevind) en 2 e verdiep en is DUBBEL op slot met een sleutelslot
5)scheuren in het gebouw
6) glasbreuk opgelapt door er plastic platen over te hangen
7)...
Besloot ik midden Februari iets anders te zoeken en heb vrij snel iets gevonden.
Toen ik mijn toenmalige huurbazen ( de ouders van de feitelijke eigenaar, want die heb ik nooit in persoon gezien of enig contact mee gehad) hiervan op de hoogte bracht waren die natuurlijk niet tevreden. Ze eisen dat ik mijn contract uitdoe, ze zoeken wel naar een nieuwe huurder maar ik betwijfel of ze die gaan vinden voor mijn contract afloopt.
Door de staat van die studio te praten besloot ik om dienst wonen te contacteren voor een woningonderzoek ( ik dacht misschien kan ik hiermee mijn contract eerder beeindigen)
Na een vooronderzoek en een feitelijk onderzoek wacht ik nu het technisch verslag af. Maar zowel de controleur als de ambtenaar van dienst wonen wisten mij te zeggen dat de GASKACHEL die geen onderafzuiging heeft mijn dood had kunnen betekenen indien ik die ooit gebruikt had, CO2 verstikking dus.
Sinds ik de verhuurders op de hoogte bracht van mijn verhuizing zijn ze zeer vijandig geworden, dus ik dacht niet dat het nuttig zou zijn om nu deze klachten nog kenbaar te maken tegenover hen.
Nu, ik weet dat dit allemaal wel wat onsamenhangend klinkt, ik ben namelijk niet de beste schrijver,

Maar wat zijn of zouden de kansen zijn dat ik kan mijn contract eerder kan beeindigen ?
MVG,