#7 , 16 mar 2016 13:58
Ik weet niet welke de status van dat faillissement is (afgerond, verschoonbaarheid....) maar indien er ergens een uitvoerbare titel bestaat en de uitvoerbaarheid niet opgeschort is dan kan een GDW meerdere keren langskomen indien u ergens gedomicilieerd bent.
Die deurwaarder heeft u correct advies gegeven; m.i. zijn er maar 2 'foolproof' verdedigingen nl ofwel facturen op naam en betalingsbewijzen, ofwel de inventaris van een openbare verkoop gehouden door dezelfde deurwaarder waar een andere koper dan de schuldenaar aangeduid wordt als eigenaar van de goederen. Alle andere methoden (inventaris, notariële akte) bieden geen garantie. Dat gezegd zijnde: een slimme deurwaarder zal slechts bewarend en zeker uitvoerend beslag leggen indien hij/zij meent dat er effectief iets te rapen valt of een cliënt heeft die aandringt en bereid is zijn broek te scheuren aan de operatie, hetgeen nogal eens voorkomt op het einde van de rit.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.