webwinkel

vli
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

webwinkel

#1 , 13 mar 2016 09:49

Beste

Op 10.02.2016 kocht ik een pakketje juwelenlijm via een webwinkel.
Op 24.02 werd de lijm verstuurd en vandaag, op 13.03.2016, heb ik nog steeds niets ontvangen.
Mijn lijm werd verstuurd via 'brievenpost'. Het valt dus niet te controleren of mijn pakket wel verzonden is, en het valt ook niet te controleren of de webwinkel mijn pakket wel naar het juiste adres heeft verzonden.

Ik heb de webwinkel reeds gecontacteerd. Ze willen het niet (gratis) opnieuw opsturen, terwijl ik op het internet vind dat dit volgens de Belgische wetgeving verplicht is. Of is het niet verplicht als het pakket niet via een koerier geleverd wordt?

Bedankt voor uw antwoord!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 13 mar 2016 09:55

Je hebt recht op het product. Als zij niet kunnen bewijzen dat je het product ontvangen hebt, moeten ze het opnieuw, kosteloos opsturen

vli
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 mar 2016 22:51

Bedankt! Hoe kan ik er dan voor zorgen dat het toch gratis wordt verzonden?

Reclame

LeenW

#4 , 14 mar 2016 22:57

Begin met een aangetekende ingebrekestelling, wijs hen er op dat zij moeten bewijzen dat het pakket geleverd is, en geef hen nog 10 dagen om alsnog te leveren.

Als ze dat nog niet doen, moet u naar de rechtbank.

denlowie
Berichten: 15980
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 mar 2016 07:25

.

Als ze dat nog niet doen, moet u naar de rechtbank.
Voor een flesje lijm van een paar euro ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW

#6 , 15 mar 2016 08:58

.

Als ze dat nog niet doen, moet u naar de rechtbank.
Voor een flesje lijm van een paar euro ?
Ja. Wat kan hij anders doen als ze niet leveren?

Blaatpraat
Berichten: 3890

#7 , 15 mar 2016 09:29

Ik vrees ervoor dat een ingebrekestelling op zich meer kost dan zo'n flesje lijm.
Als dat niet het geval is: doen wat LeenW zegt (mocht het tot een rechtszaak komen, vorder je deze kosten er ook gewoon bij terug).

Als dat wel het geval is, is het aan de TS om te beslissen wat hij doet.
Als ze na een ingebrekestelling minnelijk schikken, en de lijm opsturen, ben je alsnog meer kosten kwijt dan dat je een nieuwe fles zou gekocht hebben.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 15 mar 2016 09:53

Gaat het over een Belgische webshop?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#9 , 15 mar 2016 10:14

Misschien beginnen met klacht in te dienen.

http://economie.fgov.be/nl/geschillen/k ... _indienen/
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#10 , 15 mar 2016 10:38

Indien betaald via PayPal: geschil openen en indien de verkoper niet terugbetaald of levert, escaleren tot een claim. Zonder tracking nummer gaat PayPal u zo goed als zeker terugbetalen.

Indien betaald via creditcard: creditcardmaatschappij contacteren, zij zullen u ook terugbetalen indien er niet geleverd is.

Indien betaald via overschrijving: raad volgen van hierboven, als het sop de kool waard is. Of de verkoper mailen dat u niet gediend bent met deze ondermaatste service en het niet zal nalaten uw negatieve bevindingen mee te delen aan collega-juwelenmakers op alle online juwelen-maak-fora waar u actief bent. Dit laatste durft al eens helpen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”