Dubbelzinnigheid -> meest gunstig voor de werknemer ?

sibi
Topic Starter
Berichten: 49

Dubbelzinnigheid -> meest gunstig voor de werknemer ?

#1 , 14 mar 2016 19:49

Beste,

Ik weet dat er in het consumentenrecht iets bestaat dat bij twijfel van de betekenis van een tekst, de meest gunstige voor de consument dient gehanteerd te worden. Bestaat iets gelijkaardigs in het arbeidsrecht voor werknemers ?

Situatie:
  • WG laat WNs via een referendum een nieuwe car policy goedkeuren
  • WG beweert dat een bepaalde WN bepaalde kosten moet dragen (franchise bij een ongeval met de wagen in fout)
  • WN staaft dat de letterlijke interpretatie van de car policy dit voor diens specifieke situatie niet zo weergeeft, en betaalt niet
  • WG komt na _één_ jaar af met een verduidelijking van de betreffende paragraaf, die de dubbelzinningheid wegneemt waardoor de WN alsnog zou moeten betalen
Dus concreet: moet de WN betalen of niet ?
De extra verduidelijking bij de tekst bewijst duidelijk het bestaan van verschillende interpretaties van de tekst.

Vriendelijke groeten!

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding