wonen op een openbare parking?

denlowie
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

wonen op een openbare parking?

#1 , 13 mar 2016 17:39

Ik denk het antwoord te weten maar voor alle zekerheid stel ik ze toch nog eens hier.

Op de parking rechtover mijn vriendin, dit is een parking omgeven door een beukenhaag van 1,20 m, daar slaap en woont twee manen 30 a 35 jaar reeds een ach tal weken, in hun personenwagen, die hebben ook een hondje bij, ganse dagen slapen zij laten veel vuil liggen op de parking, zoals lege whisky flesen en etens resten, ze gaan soms eens 15 minuten weg om boodschappen te doen, anders zitten ze daar 24 op 24 in de wagen.

Ik heb er soms medelijden mee leef maar zo, nu zag ik twee agenten en zei dit, ze keken me aan en ze zeiden"maar man toch die leven zo al 2 jaar van parking naar parking" ik geloofde mijn oren niet !

Ik dacht dat dit niet mocht maar is dit zo ????
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 13 mar 2016 19:18

beetje vreemde reactie toch van de politie? Als die parkingbewoners zoveel vuil achterlaten, moeten ze toch beboet worden voor sluikstorten?

denlowie
Topic Starter

#3 , 13 mar 2016 19:25

Een parking omgeven door een haag is vragen om sluikstort, twee per week word dit opgekuist en gisteren kwam ik aan en er stond een autobatterij midden van het parkeervak, ook als ze vuilnis zaken geruimd zijn dan zie je omwonenden met zakje naar de vuilzaken komen een paar uur nadien zitten ze terug vol, ik sprak eens met een werker en die zei me dat dit op al de plaatsen die ze kuisen zo was !

Ja mensen hé, een vuilniszak kost teveel ?

Reclame

roharro

#4 , 13 mar 2016 20:09

in hun personenwagen, die hebben ook een hondje bij
Staat die auto dan geregisteerd op "het adres" van die parking? Onwaarschijnlijk.
Ik denk eerder dat het twee sukkelaars zijn die thuis geen pintje mogen drinken van hun vrouwmens.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus

#5 , 14 mar 2016 01:27

Constant politie op afsturen. Vermoedelijk ook ambtelijk geschrapt of ten minsten voorstel tot.
Politie zal dan best OCMW en CAW moeten inschakelen

denlowie
Topic Starter

#6 , 14 mar 2016 06:19

Ik vind het erbarmelijk dat mensen in deze koude nachten buiten slapen !

Xenophon

#7 , 14 mar 2016 07:30

Vermoedelijk kiezen ze er op één of andere manier voor om in die auto te overnachten; ik weet niet waar dit zich afspeelt maar in Brussel bv weet ik 100% zeker dat daklozen die buiten overnachten tijdens de winterperiode ervoor kiezen om dat te doen, er is immers overnachtingsmogelijkheid genoeg (zelfs bedden vrij naar ik hoor) in de noodopvang. Natuurlijk, daar moeten ze dan geen whisky zitten drinken. Wat ik sterk vind is dat de politie daar niet tegen optreedt indien ze overlast veroorzaken.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

denlowie
Topic Starter

#8 , 14 mar 2016 07:48

Ik ben altijd van gedacht geweest dat je in je wagen niet mag slapen

roharro

#9 , 14 mar 2016 12:39

Ik ben altijd van gedacht geweest dat je in je wagen niet mag slapen
Dat mag niet als je aan het rijden bent.
Maar als de auto is geparkeerd dan mag je er toch een dutje in doen?

roharro

#10 , 14 mar 2016 12:41

En zoals Xenophon schrijft lijkt het er op dat ze er zelf voor kiezen.
Echte berooiden zullen het wel niet zijn, want die hebben geen auto.

de reden

#11 , 14 mar 2016 23:57

als het verboden is dan hebben vrachtwagenbestuurders die in cabine slapen allicht een probleem

je zal best nakijken wat in het plaatselijke politiereglement staat

er zal allicht ook wel een verschil zijn tussen kamperen en een vaste verblijfplaats,
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

denlowie
Topic Starter

#12 , 03 jun 2016 11:39

Gisteren nog gesproken met de stads arbeiders daar deze mensen de uitwerpselen van de twee moeten opkuisen , want ze doen hun behoeftes naast hun wagen, die al maanden wonen in hun auto op de parking, de vuilnis bakjes zitten elke dag proppens vol met vuiligheid van deze twee mensen, ik kan nu toch niet bij dat men kan mag wonen in een personenauto met twee mensen en een kat !

Franciscus

#13 , 03 jun 2016 19:26

Toch redenen genoeg dat politie hier tegen optreed.
Mogelijk is auto ook (niet meer) in orde.

denlowie
Topic Starter

#14 , 03 jun 2016 19:42

Mogelijk is auto ook (niet meer) in orde.
Naar het schijnt zijn de auto papieren in orde !

Ik ga morgen een mailen naar een plaatselijke correspondent van de krant, want men acht dit hier als onmogelijk in 2016 !

Franciscus

#15 , 03 jun 2016 19:49

Dan hebben ze een woning want op het inschrijvingsbewijs staat een adres.
Quid dat politie geen vaststellingen kan doen kunnen ze ook weinig bewijzen maar sociale dienst gemeente inschakelen kunnen ze zo wie zo wel.

Terug naar “Andere”