Ik ben sinds september 2010 in schuldenregeling voor een bedrag van 6890 € en tot op de dag van vandaag .
Bij de start kreeg ik een goede advocate die me hielp , na een jaar werd mijn dossier doorgegeven aan een andere advocate omdat de de eerste gestopt is met haar praktijk .
Toen begon het , meer geen dan wel leefloon onregelmatigheden , slecht contact wat velen bekend in de oren klinkt .
Ik kreeg paar maand geleden een jaarverslag en daar stond op dat ik een spaarrekening heb van 900 € en er reeds 1230 € was afbetaald aan mijn schuldeisers .
Deze maand moest ik het doen met 200 € leefgeld , vorige maand ( febr ) met 140 € en de maand helemaal niets !
Ik heb een vast inkomen van 1453 € , vorige jaren een variabel inkomen van 1600 tot 2300 € netto .
Ik vraag me af hoe dit komt ik nog steeds in deze situatie moet zitten , ik ken iemand die 32.000 € schulden had en die was ervan af met 5 jaar en spaarboek van 3300 € ???
Ik deed in december een brief naar de arbeidsrechtbank gericht tot de griffie voor een herziening of een oplossing voor het slechte gedoe .
Ik kreeg een brief terug met hoofding " beschikking Collectieve Schuldenregeling " met beslissing van de rechter als volgt :
Verleent akte aan de schuldbemiddelaar van de neerlegging van het jaarverslag .
Stelt het bedrag van ereloon , de emolumenten , en de kosten van de schuldbemiddelaar vast op 1.017.62 € zoals berekend in de voormelde staat van bovenstaande en kosten en verklaart deze uitvoerbaar .
Verstaat dat de voormelde van ereloon , emolumenten en kosten van de schuldbemiddelaar ten laste komt van de schuldenaar en het saldo BIJ VOORRANG wordt betaald .
Er werd reeds 500 € betaald ( aan de schuldbemiddelaar ) afgehouden van mijn loon .
Wat wil dit dus allemaal zeggen ??
Stopt mijn CSR ? Wat moet ik nu doen ?
Hoe komt dat ik hier nog niet vanaf ben ?
Sorry dat ik dit alles vraag , maar die brief lijkt me echt Chinees .
Ik kijk uit naar Uw antwoord(en) en dank je alvast voor Uw tijd .