Onderverhuring studentenkamer

remidc
Topic Starter

Onderverhuring studentenkamer

#1 , 10 mar 2016 22:52

Ik huur sinds een aantal maanden een studentenkamer, de verhuurder in kwestie is een andere student die een semester op stage is.
Zijn kamer wordt dus onderverhuurd aan mij en hij heeft een huurovereenkomst (voor onderverhuring) opgesteld die we beiden hebben ondertekend. Nu heeft de onderverhuurder dit contract niet laten registreren. In het contract staat een artikel dat een vervroegde stopzetting van de overeenkomst onmogelijk is, indien ik nu toch de overeenkomst vroegtijdig zou willen opzeggen kan ik dit dan doen of maakt het feit dat de overeenkomst niet geregistreerd is en dat het om onderverhuring gaat niet uit?

Alvast bedankt voor de antwoorden,

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 mar 2016 23:14

Om te beginnen mag er onderverhuurd worden?

remidc
Topic Starter

#3 , 10 mar 2016 23:18

De onderverhuurder heeft mij verteld dat de hoofdverhuurder akkoord was met onderverhuring van de kamer maar dit staat wel nergens op papier.

Reclame

KJ86

#4 , 11 mar 2016 11:17

Enkel contracten die aangegaan zijn voor een periode langer dan 3 jaar kunnen op eender welk moment verbroken worden als ze niet geregistreerd zijn.

Terug naar “Huren”