Men heeft als ouder niet alleen rechten, maar ook plichtenEnig idee hoe je dit, juridisch, (want communicatie met de ex partner is jammerlijk genoeg al jaren resoluut onmogelijk) kan aangepakt worden?
touchéEen kind heeft 1 moeder en 1 vader PUNT.
Hopend hier een correcte weergave mee gegeven te hebbenHet is maar in weinige gevallen een zwart/wit verhaal dus moet men zeker oog hebben voor de grijze tinten...
...Het was een aanpassing, maar is het leven dat niet dagelijks !?
Dit is volgens mij een waanbeeld. Als je het gaat meten zou het mij verwonderen dat de uitkomst hetzelfde zal zijn. Of het hier van belang is? Nee een "faforiete" ouder kan een kind net zo goed gaan verstoten worden dan een minder "favoriete" ouder.IK zie mijn beide ouders even graag
Het is zeker niet zoals jij omschrijft dat kinderen uit zo,n gezin
geweldenaars-leeg en doelloos door het leven gaan.
Code: Selecteer alles
1é Nationale Familie-enquête van delta lloyd
Opmerkelijke cijfers: onomkeerbare evolutie in Belgische samenleving
bron www.deltalloydlife.be
‘Nieuwe’ levensvormen maken de Belg niet gelukkiger
* 19% van de Belgen heeft kinderen uit een vorige relatie
* 30% van de Belgische gezinnen met kinderen leeft niet volgens het traditionele gezinsmodel
* 1 ouder op 5 krijgt kinderen met meerdere partners
* 35% van de gezinnen met kinderen van Belgen jonger dan 30 jaar zijn eenoudergezinnen
* Alimentatiegeld, opvoeding en organisatie van de kinderen en nakomen van afspraken zijn de grote struikelblokken tussen ex-partners
* 45% van de Belgen vindt homo-ouderschap OK
* 10% van de volwassen Belgen woont in bij zijn ouders en 62% van de Belgen vindt dat ze daar zo lang mogen blijven als ze willen
* 33% van de alleenstaanden kunnen zich een eigen woning veroorloven vergeleken met 62% bij de doorsnee Belg
Nieuw-samengestelde gezinnen maken vijf keer meer een testament op dan het Belgische doorsnee gezin
Je kan dat toch zo raak formulerenJe kinderen ;graag zien; is ervoor zorgen dat het contact heeft met beide ouders, anders zijt ge verkeerd bezig !