Ik heb ooit ook zoiets voorgehad bij een buffet.
Je kon daar een Colaflesje nemen, en ter plaatse opendoen.
Ik deed het gewoon open, en de cola spoot in alle richtingen. Ook op de jurk van de dame na mij.
Die schoot in alle colère uit tegen mij. Ik verontschuldigde mij maar toch bleef ze snakken en bijten, en eisen dat ik de nieuwkuis zou betalen en zo.
Door haar reactie was ik ook geschrokken, en werd eigenlijk ook wel kwaad. Ik kon daar eigenlijk ook niet veel aan doen?
Door haar onbeschofte reactie, heb ik haar gezegd dat ze het zelf kon oplossen. Omstaanders hadden het ook goed begrepen, en deden alsof ze niks gezien hadden. Daar stond ze dan.
Had ze beleefd gereageerd, had ik natuurlijk zonder probleem haar nieuwkuis betaald.
Jij kon inderdaad niet veel doen aan een colaflesje dat blijkbaar geschud was (wat je uiteraard niet kon weten). De dame van mijn geval heeft een bord van haar serveeblad laten vallen, en dat was zeker niet de bedoeling in een cafetaria. Het grote verschil tussen jouw geval en het mijne is bovendien de schade zelf. Ik zou geen ruzie maken om het geld van de stomerij met een onhandig iemand die onopzettelijk gehandeld heeft. Als je kleren echter onherstelbaar beschadigd zijn, is dat volgens mij wel een ander verhaal.