schuldbemiddeling en toch leven als God in Frankrijk

U2forever
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

schuldbemiddeling en toch leven als God in Frankrijk

#1 , 07 mar 2016 01:29

Al meerdere jaren betaal ik maandelijks een bedrag af voor een ongeval uit men verleden. Dit doe ik rechtstreeks via de verzekering die de schuld opeist. Als alleenstaande probeer ik dit zo goed mogelijk op te volgen tot alles betaald is. Vandaar mijn volgende vraag;

In mijn regio is iemand die reeds 10 jaar via schuldbemiddeling een faillissement moet afbetalen. Dit gaat via rechtstreekse afhouden van zijn loon en verdere controle van een advocaat . Doch leeft deze persoon als God in Frankrijk, en kan op 2 jaar tijd tot 3 maal op vakantie gaan naar Azië. Dit telkens voor 1 maand. Verder zit deze buiten zijn werkuren grotendeels in een dorpscafé. ..waar ook veel geld naartoe gaat. En toch beweren dat ze hem niks kunnen maken.
Is hier geen controle op?
Hoe kan iemand zich dit permitteren, ook al houd men zijn budget onder beheer?
Hij lacht de schuldeisers (bank) uit die jaren geleden een groot deel van de schulden hebben moeten kwijtschelden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon

#2 , 07 mar 2016 06:05

Een faillissement en CSR zijn reeds niet verenigbaar en daar komen we onmiddellijk tot de kern van de kwestie: u weet niet wat er aan de hand is en het zijn ook uw zaken niet. Regel uw eigen problemen en bekommer u niet om wat de rest van de wereld doet. Als u die impuls toch niet kan bedwingen: ga in de politiek.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

roharro

#3 , 07 mar 2016 11:05

En voor zover ik weet woont God niet in Frankrijk.

"Verder zit deze buiten zijn werkuren grotendeels in een dorpscafé. "
Dat is waarschijnlijk goedkoper dan het verwarmen van zijn woning.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

denlowie

#4 , 07 mar 2016 11:15

Naar wat ik lees weet je nog geen 10% van wat er eigenlijk aan de hand is, is deze man soms niet verschoonbaar verklaart ?
Is het faillissement al niet gesloten ??
Was het geen vennootschap met beperkte aansprakelijkheid?

Als hij verschoonbaar verklaart is dan hoeft hij niks meer af te betalen, en zijn de schulden kwijt gescholden wat een recht is in Belgie!

En zoals Xenophon al schreef, leer eens voor je eigen deur te vegen als je de zaak niet 100% kent.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

missregenboogje

#5 , 10 mar 2016 08:21

Toch begrijp ik de reaktie , je probeert zelf correct je schulden af te betalen , normaal dat je u afvraagt hoe een ander , ook met schulden , dan grote sier probeert te maken , volgens mij werkt die gewoon in het zwart om zijn reis te betalen ....

denlowie

#6 , 10 mar 2016 11:16

, volgens mij werkt die gewoon in het zwart om zijn reis te betalen ....

Hoe weet u dit ????

Heb je soms een glazen bol??

Hoe zit deze zaak ???

Zeg het nog eens wat je nooit mer zekerheid weet mag je denken maar niet zeggen, want iemand vals beschuldigen is ook strafbaar !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

FreelancerIT

#7 , 10 mar 2016 20:06

Een herkenbare situatie...

We weten uiteraard niet wat er echt gebeurd is, maar ik kan me de ergernis maar al te goed voorstellen.

Ik zit zelf al jaren in een situatie waarin ik probeer uit de schulden te geraken. In het huidige klimaat geen sinecure. En ondertussen hoor je da van andere mensen hoe "gemakkelijk" ze het wel niet hebben, en hoe ze niet begrijpen waarom jij het niet zo makkelijk hebt, ..

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”