Hallo ,
Sinds augustus 2014 huur ik samen met mijn zoon een appartement. Dit is een 3-6-9 contract.Beide namen staan dus in het huurcontract en dit is geregistreerd. Voor we het contract destijds tekende stelde ik het immo de vraag wat als mijn zoon ooit het huis uit wil gaan, wat dan met het contract?
Toen kreeg ik het antwoord , dat het geen probleem was, was gewoon contract aanpassen.
Nu wil ik gaan verhuizen en mijn zoon (24 jaar) wil graag in het appartement blijven.Hij vind het tijd om op eigen benen te gaan staan.
Nu heb ik contact gehad met de verhuurder en het immokantoor om te vragen of ze het goed vinden dat mijn zoon er blijft wonen.
Nu net zo goed de verhuurder als het immokantoor hebben hier geen probleem mee maar willen dat ik het contract laat zoals het is. Dus ik zou mee verantwoordelijk blijven voor alles,wat ik natuurlijk niet wil. Op mijn vraag gewoon mijn naam te schrappen zeggen ze dat het niet zo maar gaat om dat het een geregistreerd contract is en dat er een volledig nieuw contract moet opgemaakt worden met alle nodige kosten. Maar dat mijn zoon dan wel weer eerst moet kunnen aantonen dat hij de huur kan betalen, anders kunnen ze het nog steeds weigeren. Op mijn vraag of er een bijgevoegde clausule bijgevoegd kan worden en die te laten registreren , antwoorden zij dat dit niet wettelijk is.
Nu is mijn vraag, als ik mijn deel van het huurcontract opzeg, kunnen ze dan mijn zoon uit het appartement zetten ? En moet hij inderdaad terug gaan aantonen met loonbrieven dat hij dit wel kan betalen ?