TS heeft het bod niet geweigerd maar aanvaard. Er is dus geen sprake meer van een bod maar van een overeenkomst.Ik begrijp uw probleem eigenlijk niet...Er staat duidelijk op de site dat je een bod kan verwijderen, dan een bod niet bindend is...enz.
Jouw potentiële koper laat niets meer weten (gebeurt dikwijls op 2dehands.be en andere online gratis sites) en je hebt al nieuwe kopers die bovendien nog meer willen betalen.
Euh...ik zou echt geen tijd meer investeren in mails sturen naar "kopers" die ineens geen tijd hebben om je mail te beantwoorden. Lees tussen de regels
Zie antwoord van Lanox... De voorwaarden op de site passen eigenlijk gewoon de geldende wetgeving toe.Ik begrijp uw probleem eigenlijk niet...Er staat duidelijk op de site dat je een bod kan verwijderen, dan een bod niet bindend is...enz.
Jouw potentiële koper laat niets meer weten (gebeurt dikwijls op 2dehands.be en andere online gratis sites) en je hebt al nieuwe kopers die bovendien nog meer willen betalen.
Euh...ik zou echt geen tijd meer investeren in mails sturen naar "kopers" die ineens geen tijd hebben om je mail te beantwoorden. Lees tussen de regels
Uw mail is OK maar er staat wat veel irrelevante info in.Van de verkoopsite had ik volgend antwoord gekregen:
De regels van het bieden zijn als volgt:
· Een bod is niet bindend
· De adverteerder is niet verplicht in te gaan op het hoogste bod
· De bieder mag zijn bod te allen tijde intrekken
· De adverteerder mag een bod op zijn zoekertje te allen tijde verwijderen
Niet echt toepasbaar op mijn geval denk ik (volgens mij is de koop gesloten)
Dacht ook een tijdje geleden een soortgelijk geval gelezen te hebben, waarbij de verkoper na een tijdje niets meer gehoord te hebben uiteindelijk aan iemand anders heeft verkocht.
Van zodra het zoekertje als 'verkocht' online stond, kwam die originele koper plots boven water om zijn product op te eisen.
En omdat het niet meer voorhanden was, zou de verkoper verplicht zijn om hem een gelijkaardig product te leveren of een schadevergoeding.
Weet niet hoe dit is afgelopen.
Heb hem net nog eens gemaild:
Geachte,
Kan U mij iets laten weten of U nog interesse hebt?
Indien dit niet het geval is, is dat geen probleem, maar laat het me aub weten.
Ik zou graag de verkoop ten laatste nu vrijdag afgerond hebben.
Zaterdag is er immers een beurs waar ik naartoe ga.
Een beurs met soortgelijke producten.
De reden dat ik dit (voor mij dubbele object) verkocht, was om op die beurs mijn verzameling te kunnen uitbreiden.
De andere geïnteresseerden (ondertussen al 7) gaan ook naar die beurs en daar zou de verkoop kunnen plaatsvinden.
Als U mij pas na het weekend laat weten dat U van de koop afziet, heb ik dus minder budget en geen andere kopers meer.
Deze raad zou ik opvolgen, zodat je u volledig veilig stelt, hou het kort en zakelijk zonder overbodige woorden.Best nog eens kordaat terugsturen dat, indien de verkoper geen bevestiging stuurt voor vrijdag, u ervan uitgaat dat hij de overeenkomst verbreekt. En u een andere koper zal zoeken.
Zo zie je nog eens dat je via die tweedehandssite, nooit weet wie of vanwaar de koper is.Vandaag terug contact gehad met de "koper".
Bleek een prille tiener te zijn die uiteindelijk geen centjes kreeg van de mama/pappa en niet me niet durfde inlichten.
Toch bedankt voor jullie antwoorden.
En als je het nu smerig wil spelen...Vandaag terug contact gehad met de "koper".
Bleek een prille tiener te zijn die uiteindelijk geen centjes kreeg van de mama/pappa en niet me niet durfde inlichten.
Toch bedankt voor jullie antwoorden.
1.1 MinderjarigenHet feit is ook als je advertenties plaatst op die site, je hun voorwaarden aanvaard.
1.1 Minderjarigen
De Dienst is slechts toegankelijk voor personen die juridisch bindende overeenkomsten kunnen sluiten (de "Bezoeker" of “u”). Onverminderd het voorgaande, is de Dienst slechts toegankelijk voor minderjarige Bezoekers, indien zij daarvoor toestemming van hun wettelijke vertegenwoordiger hebben gekregen of indien het een rechtshandeling betreft waarvan het in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk is dat een bepaalde minderjarige van deze leeftijd de betrokken handeling zelfstandig verricht.
2.4 Biedingen
2.4.1 Tenzij in de Gebruiksvoorwaarden anders bepaald wordt, is een bod op een product of dienst in een Zoekertje niet bindend.
2.4.2 De Adverteerder is niet verplicht een redelijk bod te aanvaarden. Indien een bod door de Adverteerder wordt aanvaard, verplicht dit de bieder niet tot aankoop.
2.4.3 Het is niet toegestaan biedingen bij Zoekertjes te plaatsen met als enig doel het biedingsproces te verstoren (bijvoorbeeld 'funbieden').
2.4.4 Indien een Zoekertje vanwege het verlopen van de plaatsingstermijn of om enige andere reden verwijderd wordt, zullen de bijhorende biedingen ook verwijderd worden.