Ik heb waterschade gehad veroorzaakt door condensatieketel cv.
Het condenswater dat zich in de schouwbuis en in de ketel vormt tijdens de werking van de ketel
is door een scheurtje in de afvoerbuis gaan lekken en heeft schade veroorzaakt aan muur, behang en vast tapijt.
Volgens de installateur en de fabrikant van de cv behoort die vorming van condens in ketel en rookkanaal tot de normale werking van de ketel.
De fabrikant mailt me dienaangaande "De condens in het rookkanaal wordt afgevoerd naar de syphon in uw ketel en van daar naar de riolering."
In de polis staat dat alle leidingen die zijn aangesloten op de riolering gedekt zijn tegen waterschade.
Maar mijn verzekeraar weigert te vergoeden omdat volgens hen:
1) Het niet normaal is dat er condensvorming optreedt in de rookafvoerbuis en derhalve in die
buis geen water mag terugvloeien. Maar dit klopt noch met de werkelijkheid, noch met de bevestiging
daarvan door de installateur en de ketelfabrikant.
2) Schade door condensatievorming niet gedekt wordt door de polis. Maar de fabrikant van de ketel wijst me erop dat die
interpretatie niet correct is en dat het in dit geval een defect is in de afvoer van water en geen schade door condensatieneerslag.
Heeft iemand ervaring met dit soort schade en de interpretatie ervan door verzekeringsmaatschappijen?
Als waterschade veroorzaakt door een condensatieketel niet gedekt is dan is dat wel een grote beperking van de verzekering tegen waterschade.
Verzekering heeft het dossier gewoonweg afgesloten.....