Hallo,
Ik zit met het volgende probleem.
Enkele weken geleden heb ik een tweedehandswagen gekocht bij een garage. Bij het tekenen van de bestelbon zijn we overeengekomen dat de leverdatum op 4 maart zou gebeuren. De verkoper ging zelfs alles in het werk stellen om vroeger te leveren daar dit voor mij goed zou uitkomen ivm afspraken in het buitenland.
De vroegere levering is niet gelukt. Ik had er ook niet echt op gerekend dus heb mij afspraken allemaal naar volgende week verplaatst.
Nu belde ik gisteren met de garage aangezien ik nog niks had vernomen betreffende de betaling enzovoort.
Ik werd een beetje van het kastje naar de muur gestuurd en de verkoper die hierover ging was niet aanwezig. Vandaag bel ik opnieuw en krijg meteen te horen dat hij in meeting zit en me om 1 uur terug zal bellen. Om half drie heb ik zelf maar teruggebeld. Nu krijg ik een uitleg dat de levering onzeker is omdat zijn baas ziek is en hij bijgevolg niet bij de papieren kan. Kortom, een zwak verhaal.
Ik probeer vriendelijk te blijven en hem uit te leggen dat ik de wagen vanaf volgende week absoluut nodig heb en dat er iets geregeld moet worden. Maar het ziet er naar uit dat dit niet goed gaat komen.
Nu is mijn vraag, kan ik onder de bestelbon uit? De houding van de betreffende garage irriteert me zo dat ik liever de zoektocht naar een nieuwe wagen opnieuw opstart dan de koop bij hen te laten doorgaan.
Op de bestelbon staat een leverdatum en ik heb geen voorschot betaald.
Wie kan mij hierover adviseren?
Alvast bedankt.
Jef