in CSR stappen?

Xenophon
Juridisch actief: Ja

Re: in CSR stappen?

#76 , 29 feb 2016 05:50

Zoals denlowie zegt: banken (en hun kredietverzekeraars) hebben een olifantengeheugen, kredietcentrale of niet. Indien uw man ooit op hun radar verschenen is, is de kans zeer groot dat hij daar -wettelijk of niet- nog steeds opstaat en ze zullen bedanken voor het risico. Ik blijf het wel een merkwaardig verhaal vinden over die schulden.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
anja.bekkers
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#77 , 29 feb 2016 09:02

Waarom merkwaardig?

Xenophon

#78 , 29 feb 2016 10:18

De oorsprong van de schulden, het feit dat de schuldeisers (bij hoofdelijkheid) hem links laten liggen hebben en exclusief achter de ex aangegaan zijn, het feit dat de ex hem nog niet voor de rechter gesleept heeft om 'zijn' deel dat door haar werd afbetaald in de CSR te recupereren.......enfin, er zijn veel onbekenden in het verhaal, ik zal het daarop houden.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.

Reclame

sloeberken

#79 , 29 feb 2016 10:41

Als je in crs gaat moet jij zorgen dat je al de schuldeisers overgeeft, aan de advocaat die de crs aanvraagt. Zo niet loop je risico dat crs later herroepen word.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

anja.bekkers
Topic Starter

#80 , 29 feb 2016 13:46

De oorsprong van de schulden, het feit dat de schuldeisers (bij hoofdelijkheid) hem links laten liggen hebben en exclusief achter de ex aangegaan zijn, het feit dat de ex hem nog niet voor de rechter gesleept heeft om 'zijn' deel dat door haar werd afbetaald in de CSR te recupereren.......enfin, er zijn veel onbekenden in het verhaal, ik zal het daarop houden.
De oorsprong van de schulden: meeste zijn gezamenlijk met zijn ex (telecom, energie, particuliers) en een paar die alleen op zijn naam staan.
De schuldeisers hebben hem niet links laten liggen, tot 5 jaar terug waren de GDW dagelijkse kost. Na de scheiding ging zijn ex in CSR en had hij een tijdje geen adres. Zijn ex heeft hem niet voor de rechter gesleept want hij heeft buiten de CSR meer schulden afgelost dan zij via haar CSR (de schulden waarmee hij wel op de NBB stond en veel penale boetes).

anja.bekkers
Topic Starter

#81 , 29 feb 2016 13:49

Als je in crs gaat moet jij zorgen dat je al de schuldeisers overgeeft, aan de advocaat die de crs aanvraagt. Zo niet loop je risico dat crs later herroepen word.

Indien toch CSR zal worden (als we meer en meer facturen beginnen te krijgen en GDW's), dan zullen we in eerste instantie de lijst met schuldeisers die opgenomen zijn in de CSR van de ex opgeven en de facturen die op dat moment actueel zijn.

anja.bekkers
Topic Starter

#82 , 02 mar 2016 14:32

CSR van ex is herroepen in februari 2016.

Worden de schuldeisers aangeschreven bij een herroeping? (waarschijnlijk wel....)

denlowie

#83 , 02 mar 2016 14:37

CSR van ex is herroepen in februari 2016.

Worden de schuldeisers aangeschreven bij een herroeping? (waarschijnlijk wel....)
Natuurlijk worden ze aangeschreven, en hierdoor word je man er niet beter van !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JPV

#84 , 02 mar 2016 14:42

de ontvangst van die ene factuur zou dan wel kunnen een gevolg zijn van die herroeping

Xenophon

#85 , 02 mar 2016 14:46

In de sfeer van 'geef geen vis maar leer de hongerigen vissen': waarom leest u het zelf niet even na in Art. 1675/16, §2 van het Gerechtelijk Wetboek? Te vinden (.o.a.) hier:

http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet

U vindt vanaf art. 1675 heel de procedure CSR in detail uitgelegd.

anja.bekkers
Topic Starter

#86 , 02 mar 2016 21:16

de ontvangst van die ene factuur zou dan wel kunnen een gevolg zijn van die herroeping
Die ene schuld werd niet opgenomen in de CSR van de ex.

Ik vrees inderdaad dat we de komende maanden de ene GDW na de andere aan onze deur gaan krijgen....
Aan de andere kant, in de CSR van de ex werden ook een aantal schulden opgenomen die alleen op mijn man zijn naam stonden (ik heb de lijst van schuldeisers, met bedragen erbij...enz). Deze schuldeisers hebben ons de voorbije jaren ook niet gecontacteerd, terwijl ze hoogstwaarschijnlijk niets of bitterweinig via de CSR kregen (ex betaalde 100 euro voor de schulden, meer dan 20 schuldeisers).

Xenophon

#87 , 03 mar 2016 06:18

Als u bedoelt 'de schuld op naam van uw man', weet dan dat het er niet enkel van afhangt op wiens naam de overeenkomst stond, dat werd reeds uitgelegd. De aard van de schuld en het huwelijksvermogensstelsel komen ook op de proppen. Enfin, u zal wel zien of/wanneer de GDW's komen.

anja.bekkers
Topic Starter

#88 , 11 mar 2016 11:50

CSR ex herroepen een maand geleden. Begint de verjaringstermijn van de schulden vanaf moment herroeping of is dat alleen voor het deel schuld van de ex?

voorbeeld, schuld bij Electrabel van de periode van hun huwelijk onder het wettelijk stelsel, schuld opgenomen in de CSR van de ex, die een maand geleden is herroepen is geweest. Was de verjaringstermijn gestuit ook op naam van mijn man, of alleen op naam van ex?

(we willen niet zomaar in CSR stappen, niet wetend of deel van de schulden al dan niet verjaard zijn en van de adovcaat krijgen we niet veel hulp om uit te zoeken hoe en wat...)

Lanox

#89 , 11 mar 2016 12:00

Dat is al beantwoord in een ander topic van u: http://www.juridischforum.be/forum/view ... 12&t=70487

anja.bekkers
Topic Starter

#90 , 03 jun 2016 22:26

We zijn 3 maanden verder en gelukkig nog geen schuldeiser gehoord of gezien.
Ondertussen hebben we ook een wagen gekocht, zonder lening :-)
De wagen staat ingeschreven op naam van mijn man (het was makkelijker om de nummerplaat over te zetten)

De factuur is echter op mijn naam en de betaling is ook via mijn rekening gebeurd.

In het ergste geval, kan een GDW toch beslag leggen op de wagen, alleen omdat hij ingeschreven staat op de naam van mijn man?

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”