Naamswijziging BVBA

joelcraenhals
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Naamswijziging BVBA

#1 , 28 feb 2016 18:57

Ik had graag de naam van mijn BVBA willen veranderen.

Kan iemand een overzichtje geven van de procedure om dit in orde te brengen alsook de eventuele kostprijs hiervan?

Hartelijke bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie

#2 , 28 feb 2016 19:06

Gewoon naar de notaris gaan, en die doet de rest via een akte, een notaris is verplicht bij een bvba.
dit is voor de statutaire naam .
Kostprijs+/- 700€

Maar je kan ook enkel de commerciële naam wijzigen sinds 1 juli 2010 kunt u inderdaad ook zelf een handelsnaam (evenals een aantal contactgegevens) toevoegen of aanpassen in de KBO.
Dat gebeurt dan via de KBO Private Search
Die naam wordt in de KBO gekoppeld aan de vestigingsgegevens van uw vennootschap.
Heeft u meerdere vestigingen, dan kunt u die ook eventueel verschillende handelsnamen geven.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

joelcraenhals
Topic Starter

#3 , 28 feb 2016 19:16

Bedankt voor de info.
Dus in principe is een wijziging van mijn commerciële naam voldoende als ik het goed begrijp?

Reclame

denlowie

#4 , 28 feb 2016 19:35

Bedankt voor de info.
Dus in principe is een wijziging van mijn commerciële naam voldoende als ik het goed begrijp?
Ja dit kan je bij je thuis doen via je identiteitskaart op het kbo, je gaat naar kbo en dan naar private raadplegingen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”